شکایت فعالان مدنی بادغیس از برخورد نادرست و تیزرانی وسایط پولیس

شماری از فعالان جامعه مدنی بادغیس از برخورد نادرست ماموران پولیس وتیز رانی وسایط مربوط به این نیروها شدیدآ انتقاد نموده و خواهان برخورد جدی با عاملان آن گردیدند.

این فعالان مدنی؛ در یک نشستی؛ ماموران پولیس این ولایت را به قانون شکنی متهم نموده و مدعی اند که ماموران پولیس بادغیس؛ بدنبال برخی برخورد های شخصی، شهروندان قلعه نو مرکز این ولایت را مورد ضرب و شتم قرار داده و بی حرمت می سازند.

محمد آصف امیری فعال جامعه مدنی میگوید؛ اخیرا وی بدون هیچ موجبی از سوی یک مامور پولیس امنیه این ولایت مورد لت و کوب قرار گرفته است.

محمد آصف افزود که وی میان نوجوانان که در نتیجه برخورد وسایط موتوسکلیت شان با هم درگیر شده بودند، وساطت می نموده که با برخورد بد مامور پولیس این ولایت مواجه شده است.

محمد صدیق عاطف یک تن دیگر از فعالان مدنی در بادغیس؛ از تیز رانی وسایط مربوط به فرماندهی پولیس امنیه شکایت نموده و می افزاید که؛ فرماندهی پولیس امنیه هیچ نظارت و کنترول بر اعمال و رفتار ماموران این اداره در بین اجتماع ندارد.

محمد صدیق افزود که؛ تیز رانی وسایط پولیس در شهر قلعه نو؛ مشکلات زیاد را برای باشندگان این شهر بوجود آورده است.

براساس اظهارات فعالان مدنی در بادغیس؛ انان روی قطعنامه ی چند فقره یی در پیوند به رفتار و اعمال ماموران پولیس در این ولایت کار نموده که به محض نهایی شدن به فرماندهی و اداره مقام این ولایت خواهند سپرد.

این فعالان مدنی؛ پولیس را موظف به اجرا وعملی نمودن قوانین و سایر اسناد تقینی نموده و از مسوولان محلی میخواهند که در این ارتباط اقدام مقتضی را روی دست گیرند.

در همین حال قمرالدین شکیب معاون والی بادغیسضمن تائید مسئله تیز رانی وسایط پولیس بادغیس میگوید؛ این موضوع را در گذشته نیز چندین بار در نشست نظامی با مسوولان ارتش و پولیس ملی مطرح نموده و از انان خواسته شده است که در این زمینه اقدام نمایند.

معاون والی بادغیس عدم اگاهی برخی از ماموران و سربازان پولیس وارتش ملی را انگیزه این بی نظمی ها دانسته و تاکید نمودکه مجددا از پولیس و ارتش ملی خواسته خواهد شد که گام ها مبتنی بر نتایج در این ارتباط بردارند.

شکیب ادعای یکی از فعالان مدنی این ولایت را مبنی بر برخورد نادرست ماموران پولیس با شهروندان ابراز بی خبری نموده و تاکید کرد که انان از بروز چنین رویکرد از سوی پولیس بی خبر بوده و تاکید کرد که اداره مقام ولایت بادغیس در این زمینه بی تفاوت نمانده و بصورت جدی برخورد خواهد کرد.

گزارش : عبدالمنان

ویراستار: مشعل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.