فارغان نخستین دور دانشکده اقتصاد بادغیس اسناد فراغت بدست آوردند

نخستین دور فارغان دانشکده اقتصاد موسسه تحصیلات عالی ولایت بادغیس امروز با راه اندازی همایشی؛ فراغت خویش را جشن گرفتند.

مسوولان در ریاست موسسه تحصیلات عالی بادغیس؛ تعداد این دانشجویان را 64 نفر اعلام داشته که از این میان یک بانو نیز سند فراغت بدست آورده است.

پوهنیار شمس الحق شمس سرپرست موسسه تحصیلات عالی بادغیس؛ نبود مکان درسی و رهایشی، کتابخانه و مراکز تحقیقاتی را از جمله مشکلات این موسسه بیان میدارد.

آقای شمس از دولت و نهادهای همکار با آنان میخواهد که در جهت پرکردن خلای تشکیلاتی و استخدام نیروهای کار متخصص و متعهد از این افراد استفاده نمایند.

در همین حال فارغان دانشکده اقتصاد ابراز خرسندی نمودند و از دولت میخواهند که در قسمت فراهم سازی زمینه کاری برای آنان تلاش نماید.15644423_1374657195919307_1616489171_n

این فارغان از مسوولان دولتی میخواهند که زمینه کاری را در چوکات دولت برای آنان فراهم سازند.

آنان اضافه نمودند؛ هرگاه دولت زمینه تحصیلات بیشتر برای آنان فراهم نماید، حاضر اند که تحصیلات شان در داخل و بیرون از کشور ادامه دهند.

با این حال شراف الدین مجیدی رئیس دفتر ولایت بادغیس میگوید که؛ آنان تلاش خواهند کرد که زمینه کار را برای این فارغان در بادغیس مساعد سازد.

وی می افزاید که؛ آنان در این پیوند با مسوولان حکومت مرکزی در تماس خواهند شد.

براساس اظهارات سرپرست موسسه تحصیلات عالی بادغیس؛ 85 تن دیگر نیز در طی سال جاری از دانشکده های زراعت و تعلیم تربیه فارغ گردیدند.

گفته میشود که در این موسسه 931 دانشجو در سه دانشکده اقتصاد، تعلیم و تربیه و زراعت در حال حاضر مصروف فراه گیری تحصیلات عالی میباشند.

 

گزارش : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

One comment

  • خليل الله

    جاي بس خُرسندي و شادماني است؛
    براي شان عالمي از خوشبختي و سعادت 
    خواهانم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.