فراغت 80 زن از کورس های آموزش حرفه در ولسوالی قادس

برنامه تحکیم ثبات وزارت احیا و انکشاف دهات در ولسوالی قادس؛ از فراغت 80 بانو از کورس های آموزش حرفه خیاطی و گل دوزی در این ولسوالی خبر میدهد.

مسوولان دفتر برنامه تحکیم ثبات ولسوالی قادس میگویند؛ این کورس ها چهار ماه قبل در شماری از مناطق این ولسوالی به منظور ایجاد زمینه کار برای بانوان راه اندازی شده که نزدیک به 1.5 میلیون افغانی هزنیه در برداشته است.

آقاگل حمیدی مدیر دفتر برنامه تحکیم ثبات در قادس میگوید؛ این کورس ها براساس تقاضای باشندگان محل راه اندازی شده و برای تمام این بانوان وسایل کار نیز توزیع گردیده است.

مدیر برنامه تحکیم ثبات گفت؛ این بانوان میتوانند که پس از این خانواده خویش را با عرضه خدمات و محصولات شان؛ از رهگذر اقتصادی کمک نمایند.

در همین صالح محمد بیک سرپرست ولسوالی قادس ضمن ابراز ناخرسندی از راه اندازی این کورس ها میگوید؛ این کورس هیچ پیامد مثبتی به همراه نداشته بل ضیاع وقت و هزینه های پولی بوده است.

صالح محمد بیک افزودکه در این ولسوالی بازاری برای عرضه فعالیت و محصولات این بانوان وجود نداشته بنا نمی تواند که بالای اقتصاد خانواده ها و زندگی انان تاثیر گذار باشد.

سرپرست ولسوالی قادسافزود که؛ آنان در چندین دیدار با مسوولان برنامه تحکیم ثبات خواهان تجدید نظر در برنامه های این دفتر شده بودند، ولی تا اکنون در این زمینه اقدامی از سوی دفتر مذکور صورت نگرفته است.

اما مدیر دفتر برنامه تحکیم ثبات در قادس میگوید؛ این کورس ها بصورت آزمایشی راه اندازی شده و مربوط به فعالیت های آغازین این دفتر بوده، بنا پس از این برنامه های شان را با مشاوره اداره این ولسوالی تنظیم و اجرا خواهد کرد.

براساس اظهارات مسوولان برنامه تحکیم ثبات در قادس؛ راه اندازی  این کارگاه ها “آموزش حرفه” به آن پیمانه ی که از سوی مسوولان قادس ادعا می گردد؛ بی نتیجه نبوده است.

برنامه تحکیم ثبات وزارت احیا و انکشاف دهات، از بیشتر از دوسال به اینطرف با حمایت مالی اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده آمریکا به منظور تحکیم ثبات در مرکز و دو ولسوالی این ولایت ایجاد و آغاز به فعالیت نمود.

گزارش : عبدالرحمن عابد

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.