اصطکاک دو فرمانده مسلح در جوند؛ دو کشته و دو زخمی برجای گذاشت

براثر برخورد مسلحانه دو فرمانده مسلح غیر مسوول در ولسوالی جوند ولایت بادغیس؛ دست کم چهار تن از افراد دو طرف کشته و زخمی شدند.

فرمانده پولیس ولسوالی جوند می گوید؛ عبدالقدیر و شاه ولی دو فرمانده مسلح غیر مسوول بامداد امروز شنبه در منطقه ی موسوم به پای مزار این ولسوالی با هم برخورد نموده که باعث کشته و زخمی شدن تعدادی از افراد این فرماندهان گردید.

سمونمل محمد داود گفت؛ در این رویداد؛ دو تن از افراد این دو فرمانده مسلح غیر مسوول کشته و دو تن دیگر زخم برداشته اند.

فرمانده ولسوالی جوند؛ انگیزه وقوع این اصطحکاک مسلحانه را میان فرمانده عبدالقدیر و شاه ولی؛ اختلاف های منطقوی و موجودیت سلاح نزد این افراد بیان نمود.

بربنیاد گفته های مسوولان محلی در جوند؛ در حال حاضر نزدیک به 6 هزار فرد مسلح غیر مسئول در این ولسوالی حضور داشته و دولت توان جمع آوری این مقدار اسلحه را از نزد افراد مذکور ندارد.

ولسوالی جوند ولایت بادغیس از دست ساحاتی در کشور به حساب می اید که؛ عمدتا دشوار گذر بوده و باشندگان آن اغلب پای پیاده و یا با استفاده از چهارپایان در مربوطات این ولسوالی رفت و آمد می نمایند.

این رویداد در حالی بوقوع می افتد که اخیرا تنش های مسلحانه میان گروهی و قومی در بخش های مختلف این ولایت به شدت افزایش یافته و دولت نیز مبادرت به انجام هیچ اقدامی نورزیده است.

خبر: شیراحمد

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.