باشندگان جوند؛ از نبود دارو و داکتر در درمانگاه های این ولسوالی شکایت مینمایند

شماری از باشنده گان ولسوالی جوند از نبود ادویه لازم در درمانگاه های صحی این ولسوالی شکایت دارشته ومی گویند؛ نبود دارو و داکتران مسلکی درمانگاه دهای صحی این ولسوالی؛ آنان را با مشکلات فروان روبرو است.

این باشندگان می افزایندکه؛ این موضوع سبب شده است که آنان از چندین ماه به اینطرف بیماران شان به شهر قلعه نو مرکز ولایت بادغیس و یا به ولایت غورکه در همسایگی جنوب شرقی این ولسوالی قرار دارد؛ منتقل نمایند.

ملا گل محمد یک تن از باشنده ولسوالی جوند میگوید که به دلیل نبود دارو و داکتر مجبور شده است که بیمارخویش را با هزینه بسیار زیاد به شفاخانه ولایتی قلعه نو انتقال کند.

وی؛ وضعیت اقتصادی مردم این ولسوالی را پایین توصیف نموده و می افزاید که به این سبب مردمان بسیار معدود قادر میباشند که بیماران شان به مرکز ولایت منتقل نمایند.

او از دولت میخواهد که در این زمینه توجه داشته و به مشکلات آنان پایان دهند.

علاوه الدین یک تن دیگر از باشنده ولسوالی جوند نیز که خود بیمار بود از طی نمودن راه طولانی مبنی بر درمان اش به قلعه نو خبر داده و اضافه میکند که؛ راه مواصلاتی ولسوالی جوند از چندین سال به اینطرف بخاطر حضور مستمر و دوامدار طالبان و مخالفان مسلح از کار بازمانده و چالش های زیاد را برای آنان به میان آورده است.

وی نیز از اداره ولایتی بادغیس میخواهد که در جهت برطرف سازی مشکلات چندین ساله آنان تلاش واقدام های عملی در این ارتباط بردارند.

او اضافه می نماید در حال حاضر بیماری آن نسبت به گذشته؛ بیشترشده و مجبوراست غرض مداوا به خارج از ولایت بادغیس سفر نماید.

در همین حال محمد هاشم عثمانی ولسوال جوند این شکایات را تائید نموده و تاکید می ورزد؛ در حال حاضر فقط 5 درمانگاه صحی در این ولسوالی فعالیت دارد که نمتیواند مشکلات جمعیت این ولسوالی را حل نماید.

عثمانی افزود که؛ هرچند آنان در چندین نوبت مشکلات موجود را با ریاست صحت عامه بادغیس در میان گذاشته اند ولی تا اکنون هیچ نوع توجه ی نسبت به مشکلات باشنده گان ولسوالی جوند از سوی این صورت نگرفته است.

همزمان با آن ریاست صحت عامه ولایت بادغیس، بخشی از انتظارات باشندگان جوند را بالاتر از توان ان اداره بیان داشته و می افزاید که؛ باشندگان جوند از امکانات و خدمات برخوردارند میباشند که باشندگان سایر ولسوالی ها به ان دسترسی دارند.

داکترعبدالعزیز طارق رئیس صحت عامه بادغیس میگوید که؛ درحال حاضر بر اساس نفوس ولسوالی جوند؛ 6 باب درمانگاه دایمی و دو درمانگاه سیار در این ولسوالی فعال بوده و هیچ نوع مشکل در این ارتباط وجود ندارد.

طارق می افزاید که اداره صحت بصورت دوامدار این درمانگاه را در ولسوالی جوند؛ اکمال و مشکلات شان برطرف مینمایند.

براساس اظهارات مسوولان ولایتی؛ ولسوالی جوند نزدیک به 170 هزار جمعیت داشته که مقام نخست را از رهگذرنفوس دارد.

گفته میشود که دشوار گذربودن این ولسوالی سبب شده است که طالبان مسلح در مسیر راه مواصلاتی جوند با مرکز ولایت حضور گسترده پیدا نمایند.

خبر: صبغت الله

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.