اشتراک نزدیک به 900 متقاضی در آزمون رقابتی ریاست معارف ولایت بادغیس

مسئولان ریاست معارف بادغیس از برگزاری امتحان استخدام معلمان جدید در شهر قلعه نو مرکز این ولایت؛ بامداد امروز چهارشنبه خبر می دهند.

عبدالقیوم ساجد سرپرست معارف بادغیس میگوید؛ 879 تن از فارغان صنوف دوازدهم، موسسه تربیه معلم و دانشگاه که شامل آقایان و بانوان می شود، امتحان شمولیت معلمی را سپری نمودند.

سرپرست معارف بادغیس میگوید که مشمولان آزمون استخدام معلمی ریاست معارف این ولایت عمدتا از رشته های اجتماعیات، ادبیات، ساینس و ریاضی فارغ شدند که پس سپری نمودن این ازمون به صفت آموزگار جذب خواهند شد.

آقای ساجد بیان می دارد که این متقاضیان از نقاط مختلف بادغیس می باشند و به منظور تدریس در مکاتب که به کمبود آموزگار مواجه هستند؛ استخدام می شوند.

وی خاطر نشان می سازد؛ قرار است از میان افراد به تعداد 744 متقاضی که شرایط جذب را داشته باشند؛ استخدام شوند.

در همین حال شماری از متقاضیان از نحوه برگزاری این امتحان ابراز رضایت وخرسندی نموده و این پروسه را شفاف می خوانند.

این متقاضیان؛ تهداب گذاری یک جامعه سالم و مترقی را بدون آموزگار مسلکی امکان پذیر نداسته و از مسوولان ذیصلاح می خواهند که عدالت را در این پروسه مد نظرگرفته و کسانی را که شایستگی آموزگاری را دارند استخدام نمایند.

این درحالیست که همواره شهروندان ولایت بادغیس از پایین بودن کیفیت روند آموزش و پرورش در این ولایت انتقاد نموده و مسوولان ریاست معارف این ولایت را به کم کاری و کم توجهی متهم مینمایند.

گزارشگر: حبیب فوزی

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.