شماری از باشندگان قلعه نو از قطع بودن برق شکایت مینمایند

شماری از باشندگان قلعه نو مرکز ولایت بادغیس از قطع بودن برق منازل شان در طی چند شب گذشته شکایت نموده اما مسوولان آمریت برق این ولایت بروز عوارض تخنیکی در یکی از دستگاه های ( ماشین )؛ انگیزه این مشکل میدانند.

عبدالله یک تن از باشندگان شهر قلعه نو میگوید؛ از چند شب به اینطرف برق منزل آنان قطع بوده و ایشان در تاریکی به سرمی برند.

وی می افزاید که آنان از برق ماشینی استفاده مینمایند که مصرف هر کیلوات برق برای آنان بین 45 تا 50 افغانی هزنیه در بردارد.

این باشنده شهر قلعه نو اضافه میکند که؛ با وجود بالا بودن قیمت برق در قلعه نو ولی با آنهم شهروندان این شهر با مشکل قطع بودن و یا نداشتن برق مواجه میباشند.

عصمت الله یک تن دیگر از باشندگان قلعه نو میگوید؛ برق منزل آنان نیز از چند شب به اینطرف قطع و یا بصورت نوبتی بوده که این موضوع باعث بوجود آمدن مشکلات برای آنان گردیده است.

وی گفت که؛ شهروندان قلعه نو هر چند وقت با مشکل مشابه روبرو بوده و بخشی از شهر در تاریکی مطلق فرو رفته ولی با آنهم اداره برق بادغیس امادگی لازم را بمنظور برطرف نمودن این مشکلات برخوردار نمی باشد.

او می افزاید؛ بروز اشکالات تخنیکی دستگاه های مولد برق بادغیس چند هفته به طول انجامیده اما اداره برق هیچ اقدام مبنی بر مطلع نمودن شهروندان نمی کند.

این باشندگان از اداره برق این ولایت میخواهند که با نزدیک شدن فصل زمستان آمادگی های لازم را جهت برطرف سازی مشکلات شهروندان قلعه نو در اسرع اتخاذ نمایند.

در همین حال مسوولان برق ولایت بادغیس ضمن تائید شکایات شهروندان مبنی بر قطع بودن برق منازل شان در چند شب اخیر میگویند؛ عارضه تخنیکی در یکی از دو دستگاه ( جنراتور ) تولید برق امریت برق بادغیس سبب شده است که برق شماری از منازل در قلعه نو قطع شود.

محمد طاهر عظیمی آمر برق بادغیس میگوید؛ در حال حاضر آنان از یک دستگاه تولید برق 500 کیلوات استفاده میکنند که امکان برق دهی به تمام مشترکان را در یک زمان ندارد.

محمد طاهر عظیمی می افزاید که؛ اداره برق قلعه نو در حال حاضر 2600 مشترک داشته که توسط دو دستگاه مولد برق؛ برای چهار ساعت در شب برق رسانی میشوند.

آمر برق بادغیس افزود که؛ اداره برق پرزه (سامان ) مورد ضرورت این دستگاه را از کابل خریداری نموده و قرار است که در یک و دو روز آینده به این ولایت منتقل شود.

ولایت بادغیس از جمله معدود ولایت های است که عمدتا شهروندان آن از برق بی بهره بوده و اغلب در تاریکی به سر می برند؛ در حالیکه از این ولایت دریا بالامرغاب میگذرد و وارد خاک کشور ترکمنستان میشود و از آن هیچ استفاده صورت نمی گیرد.

خبر: افسانه و فرشته

ویراستار: مشعل

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.