انتظار شهروندان ولایت بادغیس از حکومت وحدت ملی

شهروندان ولایت بادغیس از ایجاد حکومت وحدت ملی ابراز خرسندی نموده و از برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهوری تازه و رییس اجراییه کشور استقبال نمودند.

مراسم تحلیف داکتر محمد اشرف غنی رییس جمهوری تازه و داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی و معاونان آنان امروز دوشنبه با اشتراک 1400 مهمان داخلی و خارجی در قصر سلام خانه برگزار گردید.

شهروندان بادغیس از پایان یافتن جنجال های انتخاباتی توسط رهبران افغانان ابراز خرسندی نموده و ایجاد حکومت وحدت ملی را بهترین گزینه برای فروکش شدن چالش ها و مشکلات پیش آمده انتخابات دانستند.

عبدالسمیع یک تن از باشنده گان شهر قلعه نو میگوید؛ این بهترین تصمیم بود که رهبران افغان گرفتند و این ارزو وی هر افغان دیگر بود که افغانستان به جهت ترقی و پیشرفت گام بردارد.

وی افزود که؛ خواست هر جوان و هر افغان اینست که کشور به سمت ثبات، ترقی و پیشرفت برود

او اضافه کردکه؛ خواست وی از هر دو نامزد پشین ریاست جمهوری و همکاران امروز این است که عمدتا روی برنامه های بینادی، توسعه اقتصادی، عرصه تحصیلات عالی و معارف توجه نموده و یک ثبات دایمی را در کشور بوجود بیاورند.

محمد سلیم غفوری سرپرست موسسه تحصیلات عالی بادغیس؛ از ایجاد حکومت وحدت ملی در کشور و توافق نامزدان سابق ریاست جمهوری ابرای خرسندی نموده و امیدوار است که این دو نامزد با درنظرداشت وعده های که در جهت تامین صلح و امنیت به مردم و هواداران شان دادند، ان عمل نمایند.

غفوری مدعی شد که؛ در چند 13 سال ماموریت رییس جمهوری کرزی تلاش های زیادی صورت گرفته است ولی با آنهم با باور وی کار های فروانی باقیمانده است که باید انجام شود.

مولوی محمد حسین فیضان یک تن از عالمان دین در بادغیس میگوید؛ توافق حکومت وحدت ملی بهرین تصمیم در شرایط فعلی افغانستان دانسته و تاکید میکند که این دو رهبر باید در گام نخست به آنچه برای مردم این کشور وعده دادن بودن عمل نمایند.

وی؛ ” تامین امنیت، آوردن صلح و ایجاد فضای برابری و برادری” را از اولویت های دولت اینده و حکومت وحدت ملی در کشور عنوان مینماید.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از جنجالی ترین انتخابات های دنیا محسوب شده که نزدیک به یک سال و نیم به طول انجامیده که در نهایت با برایند آن با وساطت رهبران جهادی با تقسیم قدرت میان دو نامزد دور دوم انتخابات 24 جوزا سال روان خورشیدی تحت عنوان ” پیام انتخابات ” خاتمه پیدا نمود.

گزارش: ربابه و عارفه

ویراستار: مشعل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.