شش طالب مسلح از سوی ماموران پولیس ملی در مرکز قادس بازداشت شدند

مسوولان محلی در ولسوالی قادس ولایت بادغیس از بازداشت شش طالب مسلح همراه با جنگ افزارهای دست داشته شان در مرکز این ولسوالی خبر میدهند.

مرزاعلی بیدار سرپرست ولسوالی قادس میگوید؛ این طالبان مسلح شب گذشته ( شنبه شب ) از روستای سلطان ها واقع در فاصله دو کیلومتری مرکز این ولسوالی توسط ماموران پولیس ملی بازداشت شدند.

ولسوال قادس اضافه نمودکه؛ افراد دستگیر شده باشنده گان ولسوالی های مقر و قادس ولایت بادغیس بوده و از افراد ملا میر جان؛ یک تن از فرمانده هان طالبان مسلح محسوب می شوند.

بیدار گفت که؛ از نزد این افراد چهار میل جنگ افزار نوع کلاشینکف، یک میل جنگ افزار نوع ماشین دار(پیکا)، یک میل جنگ افزار نوع توپچه و سه عراده موتورسلکت بدست آمده است.

وی در پیوند به این که چه طور افراد مذکور توانسته اند در فاصله دو کیلومتری مرکز قادس استقرار پیدا نمایند؛ تبصره ی ننموده ولی اضافه کرد که تحقیقات به شدت جریان دارد.

برخی گزارش ها حاکی است که؛ هفت طالب مسلح در روستای سلطان های مرکز ولسوالی قادس جابجای گردیده که بمحض یورش ماموران پولیس یک تن از آنان قادر به فرار از منطقه شده است، اما مسوولان محلی این موضوع را رد مینمایند.

طالبان مسلح  تا به اکنون در ارتباط به بازداشت شش تن از همکاران شان از سوی ماموران پولیس ملی در قادس تبصره ی ننموده اند.

مرکز قادس از دست معدود بخش های ولایت بادغیس است که طالبان مسلح تا اکنون نتوانسته اند در آن نفوذ و یا عوامل نفوذی پیدا نمایند.

گفته شده که این افراد پیش از این در بخش های از ولسوالی های مقر و قادس و ولایت های بادغیس و هرات در غرب کشور علیه دولت و نیروهای امنیتی فعالیت داشتند.

خبر : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.