ده ها تن از شهروندان بادغیس خواهان ثبت واژه های ” افغان و اسلام ” در شناسنامه های برقی شدند

ده ها تن از شهروندان ولایت بادغیس بامداد امروز سه شنبه با راه اندازی تظاهراتی در شهر قلعه نو مرکز این ولایت خواهان ثبت واژه ها ” اسلام و افغان ” در شناسنامه های برقی / الکترونیکی شدند.

این معترضان که در مقابل دروازه مقام این ولایت تجمع نموده بودند؛ از حکومت وحدت ملی می خواهند تا موضوع هویت ملی ( افغان ) و دین را در شناسنامه های برقی به گونه جدی در نظر بگیرید.

شهروندان معترض بادغیسی هشدار می دهند؛ هرگاه واژه های افغان و اسلام در شناسنامه های برقی درج نگردد، از دریافت شناسنامه احتراز خواهند کرد.

ظاهرآ به نظر می رسد که در این تظاهرات افراد وابسته به یک قوم خاص اشتراک نموده بودند.

این در حالیست که اخیرا رییس مجلس نمایندگان در صحبت با رسانه ها؛ هرگونه بحث را در مورد شناسنامه های برقی، تمام شده و منتفی دانست.

براساس اظهارات مجلس طرح پیشنهادی حکومت را در مورد درج مشخصات در شناسنامه های برقی با ازدیاد کلمه “دیناسلام و تخلص” تصوب کرده است که همان طرح توشیح و نافذ نیز شده است.

پیش از این شورای وزیران ۲۸ اسد؛ نودششمین سالروز استرداد و استقلال کشور را برای توزیع شناسنامه های برقی تعیین نموده بود اما  بعدتر اعلام گردید که ” 28 اسد و آغاز روند توزیع شناسنامه های برقی” دو مناسبت مهم تاریخی است که باید بصورت مجزا انجام پذیرد.

خبر : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.