ده ها باشنده مقر مخالفت شان را مبنی بر تقرر ولسوال جدید این ولسوالی در یک گردهمایی بیان کردند

نزدیک به 100 تن از باشنده گان ولسوالی مقر قبل از ظهر امروز در یک گردهمایی و در واکنش به تقرری ولسوال جدید این ولسوالی دست به اعتراض زدند.

باشندگان مقر در حالی دست به چنین گرد همایی اعتراضی میزنند که چندی قبل صالح بیک ولسوال قادس بر اساس فرمان حکومت محلی از ولسوالی قادس به مقر تبدیل گردیده بود و دیری نپایید که از سمت اش بر کنار و به جای وی فردی بنام حاجی وارث به این سمت گماشته شد.

اهالی ولسوالی مقر در این گرد همایی اعتراضی خواهان تقرری مجدد صالح بیک ولسوال اسبق در این ولسوالی گردیدند.

بسم الله یکی از معترضین وجود صالح بیک را به صفت ولسوال در این ولسوالی موثر میخواند و از دولت میخواهد که نامبرده را مجدداً منحیث ولسوال تعین و توظیف بدارند.

به گفته ی این باشنده ی مقر حضور حاجی وارث روی امنیت در ولسوالی مقر تاثیر منفی داشته و آنها به هیچ وجه نسبت به آن خوشبین نیستند.

محمد انور یکی دیگر از باشنده های مقر میگوید؛ از حکومت بخاطر اینکه صالح بیک را از ولسوالی قادس به مقر تبدیل و سپس وی را برکنار کردند گله مند استند و در برابر این تصمیم حکومت خواهند ایستاد.

این باشندگان هشدار میدهند که در صورت تقرر حاجی وارث به صفت ولسوال مقر آنان به اعتراض شان ادامه داده و به این فرد اجازه ورود به ولسوالی را نخواهند داد.

با این حال قمر الدین شکیب معاون و سرپرست ولایت بادغیس می گوید که؛ حاجی وارث بر اساس حکم رئیس جمهور به صفت سرپرست ولسوالی مقر تعین گردیده است که الی طی مراحل این بست ها از طریق رقابت آزاد به کارش در اداره ولسوالی مقر ادامه خواهد داد.

آقای شکیب می افزاید که؛ نامبرده براساس مکتوب ریاست مستقل ارگانهای محل به اداره محلی بادغیس معرفی گردیده و از طرف این اداره به زودی منحیث سر پرست ولسوالی مقر معرفی میگردد.

در همین حال ولسوال جدید التقرر مقر می گوید که؛ بر اساس پیشنهاد مردم جهت خدمت و حل برخی چالش ها در این ولسوالی به این سمت گماشته شده است و امید وار است که به زودی این چالش ها را حل نماید.

و اما کار شناسان امور گزینش حاجی وارث را ترجیح روابط بر ضوابط و قانون دانسته و اضافه می نمایند که در سالیان گذشته نیز همچون اعمال تکرار گردیده که حاصل اش بروز چالش های فراوانی در منطقه بوده است.

عبدالکریم نصرت یکی از این کارشناسان می گوید؛ بدون رضایت و همکاری مردم حکومت معنا نداشته و روند حکومت داری نیز امکان پذیر نمی باشد.

وی اضافه می نماید؛ اگر این شخص به صفت ولسوال در مقر آغاز به کار نماید، چالش های فراوانی در این ولسوالی به میان خواهد آمد.

آقای نصرت تاکید دارد که؛ به خاطر جلوگیری از بروز مشکلات بایستی رضایت مردم در نظر گرفته شود.

گفتنیست که بیشتر تقرری ها در بادغیس بر اساس روابط و بدور از اصل شایسته سالاری انجام میشود و از این روست که واکنش های تند مردم را در پی داشته و همواره خالق بسا چالش های بوده است.

گزارش : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.