شهروندان بادغیس در اعتراض به شروع نشدن پروژه اسفالت سرک لامان- قیصار؛ دست به تحصن زدند

ده ها تن از شهروندان ولایت بادغیس پیش از چاشت امروز چهارشنبه در اعتراض به متوقف بودن کار پروژه اسفالت سرک لامان – قیصار راه پیمایی نمودند.

این شهروندان همچنان به رسم اعتراض خمیه های تحصن در مقابل دروازه مقام این ولایت بر پا نمودند.

نجم الدین برهانی یک تن از معترضان انگیزه این حرکت را طولانی شدن روند توقف کار پروژه اسفالت سرک لامان – قیصار؛ بخشی از بزرگراه حلقوی کشور اعلام داشته است.

برهانی افزود که خواست آنان به عنوان شهروندان افغان از دولت مرکزی این است که ایشان را نیز مانند سایر شهروندان کشور؛ سرک پخته داشته باشند.

شهروندان معترض بادغیسی هشدار میدهند؛ تا اینکه کار پروژه اسفالت لامان – قیصار مجددا آغاز نگردد؛ آنان همچنان به اعتراض های مدنی و تحصن خویش ادامه خواهند داد.

پروژه اسفالت سرک لامان – قیصار که بخشی از بزرگ راه کشور محسوب میشود؛ چهار سال قبل به ارزش نزدیک به 500 میلیون دالر آمریکایی توسط یک شرکت سرک سازی ترکی – امریکایی آغاز گردید که کار آن پس از نزدیک به دو سال متوقف گردید.

گفته میشود که شرکت مذکور با بالا کشیدن بیش از 100 میلیون دالر آمریکایی و با پیشرفت بسیار اندک کار پروژه اسفالت سرک لامان – قیصار؛ از این کشور فرار نمود.

لازم به ذکر است که شهروندان ولایت بادغیس از ابتدای آغاز کار پروژه اسفالت سرک لامان – قیصار؛ پیوسته از جریان کار در این پروژه ابراز ناخرسندی نموده و از کند بودن کار در ان شاکی بودند.

در همین حال قمرالدین شکیب معاون و سرپرست اداره مقام ولایت بادغیس؛ ضمن همنوایی و همکاری با شهروندان معترض؛ تاکید می ورزد که فریاد و اعتراض شهروندان این ولایت را با جدیت با مقام های دولت مرکزی دنبال خواهد کرد.

شکیب از معترضان خواست؛ در صورت ادامه اعتراض ها و تحصن شان از رفتار های غیر مسوولانه و ازار دهنده برای شهروندان پرهیز نمایند.

این درحالیست که شهروندان ولایت بادغیس طی سه الی چهار سال اخیر؛ دست کم نزدیک به ده بار؛ دست به اعتراض های مدنی زده و خواهان تسریع و آغاز مجدد کار این پروژه شدند.

گزارش: حبیب فوزی

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.