تظاهرات صدها شهروند بادغیس در پی اختلاف های مرزی با پاکستان

صدها تن از شهروندان ولایت بادغیس بعد از ظهر امروز ” شنبه ” در پی اعمار تاسیسات و حملات اخیر پاکستان درمنطقه مرزی تورخم دست به تظاهرات زده؛ پرچم این کشور را به آتش کشیدند و حمایت شان را از نیروهای امنیتی افغان اعلان نمودند.

این شهروندان پس از چاشت امروز درشهر قلعه نو؛ مرکز ولایت بادغیس گرد هم آمدند و در پیوند به حملات اخیر پاکستان در منطقه ی مرزی تورخم دست به مظاهره زدند.

معترضان با سردادن شعار های “مرگ به پاکستان، مرگ به دوست شیطان، زنده باد افغانستان و زنده باد نیروهای امنیتی”؛ چندین خیابان در مرکز شهر قلعه نو را پیمودند.

مظاهره کننده گان هشداردادند که؛ اگر پاکستان از این حملاتش دست بر ندارد آنان در کنار نیروهای امنیتی قرار خواهند گرفت و از خIMG_6801اک و کشورشان دفاع خوا هند کرد.

درعین حال نمایندگان شورای ولایتی بادغیس که در صف معترضان حضور داشتند هدف از این گردهمایی را حمایت و پشتیبانی از نیروهای امنیتی و همچنان ایستاده گی مردم در کنار این نیروها در برابر هر متجاوز چون پاکستان خواندند.

عبدالله ” افضلی” یکی از نماینده گان مردم در شورای ولایتی گفت؛ راه اندازی چنین گردهمایی ها و ایستادگی مردم در کنار نیرو های امنیتی کشور می تواند بر مورال و روحیه این نیرو ها تاثیر مثبت داشته باشد.

گفتنی است که اعتراض باشندگان بادغیس در حالی بالا می گیرد که هفته گذشته با ممانعت نیروهای سرحدی کشور از ساخت تاسیسات در نقطه صفری مرز تورخم از سوی نظامیان پاکستانی در گیری ها بین محافظان سرحدی افغانستان و پاکستانی ها آغاز شد.

در این درگیری های چند روزه گفته می شود چند تن از نیرو های امنیتی کشور و نظامیان پاکستانی کشته شدند.

گزارش : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.