سرازیر شدن سیلاب در بادغیس؛ جان 14 نفر را گرفت

براثر سرازیرشدن سیلاب در قلعه نو مرکز بادغیس هشت باشنده این ولایت جان باخته و چهار باشنده دیگر ناپدید شدند.

مسوولان در ولایت بادغیس میگویند؛ این سیلاب ها حوالی ساعت 10 دیشب در نتیجه باران های سنگین درمربوطات قلعه نو سرازیرشده وده ها دوکان و خانه مسکونی را نیز ویران ساخته اند.

قمرالدین شکیب معاون والی بادغیس ضمن تائید آمار اعلام شده میگوید؛ قربانیان این رویداد طبیعی شامل؛ کودکان، زنان و مردان میباشند که از مناطق باغبانان و باغلر قلعه نو مرکز این ولایت به شمار میروند.

آقای شکیب افزود که، گزارش های اولیه انان نشان میدهد که در این رویداد دوصد منزل مسکونی؛ 150 دوکان در مناطق باغبانان، باغلر وشهر قلعه نو تخریب شده است.

معاون والی بادغیس؛ افزایش در میزان تلفات و خسارات ناشی از این رویداد را محتمل دانسته و تاکید نمود که اداره مقام ولایت؛ تیم های را غرض امداد رسانی و ثبت خسارات ناشی از این رویداد به منطقه اعزام نموده اند.

توفان شدید و بارش سنگین باران از ساعت 9 شب گذشته در این ولایت آغاز و نزدیک به دو ساعت ادامه داشت که علاوه بر تلفات جانی، خسارات وسیعی هم برجای گذاشته است.

در همین حال سرپرست اداره ولسوالی بالامرغاب نیز از هلاکت 6 باشنده این ولسوالی نیز در جریان سرازیر شدن سیلاب در مربوطات این ولسوالی خبر داده و می افزاید که این افراد باشندگان منطقه موسوم به ” چپچل ” بالامرغاب محسوب شده که شامل زنان، کودکان و مردان میشوند.

گفته شده است که در این رویداد بیش از 50 راس مواشی به شمول ده ها جریب زمین زراعتی باشندگان بالامرغاب نیز تلف و یا هم اسیب دیده است.

خبر: عبدالمنان ” وهاج”

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.