گشایش 10 پروژه انکشافی برنامه حفظ ومراقبت پروگرام همبستگی ملی در بادغیس

پروگرام همبستگی ملی وزارت توسعه روستاهای کشور در ولایت بادغیس از گشایش و بهره برداری 10 پروژه انکشافی در قالب برنامه فرعی حفظ مراقبت این پروگرام در ولسوالی قادس خبر میدهد.

مسوولان در ریاست توسعه روستاهای بادغیس؛ هزینه این پروژه ها را بیش از شش میلیون افغانی اعلام داشته که در مربوطات ولسوالی قادس ولایت بادغیس و از طریق پروگرام جدید “حفظ و مراقبت” راه اندازی و اجرا گردیده است.

سید رسول اکبری رئیس ریاست توسعه روستاها در بادغیس میگوید؛ این پروژه ها شامل اعمار دیواری های استنادی، ترمیم و توسعه سرک های فرعی، پخته کاری سرک های فرعی، کاریز پاکی، اعمار سربند ها و کانال های آب زراعتی میشود که کار ساخت این پروژه ها از دو ماه به اینطرف آغاز و اخیرا تکمیل گردیده است.

اکبری افزود که؛ برنامه فرعی حفظ و مراقبت این پروگرام به منظور جلوگیری از فرار جوانان به خارج از کشور، ایجاد شغل برای صلح واحیای مجدد پروژه های آسیب دیده در ۲۳۶ شورای های انکشافی ولسوالی های مقر، آبکمری، قادس و قلعه نو راه اندازی گردیده است.

براساس اظهارات اکبری؛ در حال حاضر کار ساخت 220 پروژه دیگر در بخش های مختلف این ولایت از سوی پروگرام همبستگی ملی برنامه فرعی حفظ و مراقبت وزارت توسعه روستاهای کشور جریان دارند.

گفته میشود که با تطبیق این پروژه ها برای هزاران تن در روستاهای بادغیس زمینه کار مساعد شده واز مزایای آنها صدها فامیل بهرمند میشوند.

 

خبر : عصمت الله

ویراستار : مشعل

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.