در ادامه ی اعتراضات پنج روزه باشندگان بادغیس؛ شماری از بانوان این ولایت دست به راه پیمایی زدند

مظاهره ی باشندگان بادغیس برای پنجمین روز متوالی در واکنش به آنچه بی توجهی حکومت مرکزی نسبت به اجرای پروژه های زیر بنایی به ویژه سرک حلقوی خوانده می شود، امروز نیز ادامه یافته و پای شماری از بانوان را به جاده ها کشاند.

ده ها تن از بانوان در بادغیس با پشتیبانی از حرکات اعتراضی باشندگان این ولایت پس از چاشت امروز(دوشنبه) دست به راه پیمایی زده وخواهان شروع مجدد کار پروژه های نیمه تمام زیر بنایی نظیر آب، برق و به ویژه سرک در بادغیس شدند.

این بانوان معترض  راهپیمایی شان را از دروازه شورای ولایتی شروع کرده و با سر دادن شعارهای “ما سرک میخواهیم، سرک حق مسلم ماست” و… در مقابل مقام ولایت بادغیس تجمع کردند.

بانوان معترض می گویند تا زمانیکه به خواست های شان از سوی حکومت مرکزی پاسخ مثبت داده نشود، در کنار برادران شان به اعتراضات مدنی ادامه خواهند داد.

در عین حال صدها تن از باشندگان ولایت بادغیس پیش از چاشت امروز (دوشنبه) در شهر قلعه نو مرکز این ولایت طی گردهمایی؛ به تظاهرات خود ادامه داده و به رسم اعتراض دروازه آمریت فواید عامه را مسدود کردند.

با این حال رئیس و اعضای شورای ولایتی بادغیس که در جمع معترضان قرار داشتند، می گویند که؛ اعتراض آنان تا واکنش مثبت از سوی حکومت مرکزی همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای ولایتی اضافه می نماید؛ بنا به فیصله ی کمیسیون برگذاری راه پیمایی، قرار است هیئتی متشکل از بزرگان، متنفذین و جوانان راهی مرکز کشور شده و جهت آغاز کار سرک حلقوی و خواست های مردم بادغیس با مقامات مرکزی دیدار کنند.

محمد ناصر نظری می افزاید که قرار است بعد از این تا واکنش مثبت مقامات مرکزی در پیوند به مظاهره ی باشندگان بادغیس، این اعتراضات هفته ی یک بار ادامه داشته باشد.

در همین حال انجینر محمود بلیغ وزیر فواید عامه در صحبت با رادیو نریمان می گوید که؛ که کار دیزاین دو سکشن سرک حلقوی تمام شده و دو هفته دیگر شرکت های قرار داد کننده بخاطر آغاز مجدد این سرک مشخص خواهد شد.

به گفته ی وزیر فواید عامه؛ آنان تلاش میکنند تا یک ونیم ماه آینده کار دو سکشن را به طور عملی آغاز نمایند.

این اعتراضات بدنبال بی نتیجه ماندن سفر مقامات محلی و اعضای شورای ولایتی به مرکز کشور که ظاهرن نتیجه ی در قبال نداشته است، صورت می گیرد.

گفتنیست که اعتراض باشندگان بادغیس نسبت به بی توجهی و توقف پروژه های زیر بنایی به ویژه سرک حلقوی، وارد پنجمین روز خود گردیده و معترضین همچنان بر ادامه ی این اعتراضات تا پاسخ مثبت از سوی حکومت و آغاز مجدد کار سرک حلقوی به گونه مقطعی تاکید دارند.

 

گزارش: فوزی

ویراستار: ضیائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.