حملات طالبان بر کاروان نیروهای کمکی در قادس؛ چهار مامور پولیس قربانی گرفت

در پی حملات طالبان مسلح بر کاروان اعزامی نیروهای کمکی در ولسوالی قادس ولایت بادغیس؛ دست کم 4 مامور پولیس کشته و 4 تن دیگر زخم برداشتند.

مسوولان محلی در بادغیس میگویند؛ این رویداد در حالی پس از چاشت امروز چهارشنبه بوقوع می پیوند که شماری قطعات از نیروهای امنیتی مربوط پولیس ملی و قطعات خاص پولیس عازم منطقه خیرخانه در ولسوالی قادس بودند.

ژنرال عبدالروف ” تاج” فرمانده پولیس امنیه بادغیس ضمن تائید این رویداد میگوید؛ این افراد در امتداد مسیر قادس – خیرخانه آماج حمله طالبان مسلح قرار گرفته که در نتیجه چهار مامور پولیس کشته شده و چهار تن دیگر زخم برداشتند.

ژنرال تاج افزود که یک افسر ارشد پولیس ملی که مسوولیت بخش لوژستیک فرماندهی پولیس امنیه بادغیس را به عهده داشت؛ نیز در میان جان باختنگان نیروهای امنیتی میباشد.

این در حالیست که طالبان مسلح ساعات اولیه بامداد امروز چهار شنبه؛ حملات را بر چندین پاسگاه ماموران پولیس ملی و محلی در منطقه خیرخانه آغاز که تا اکنون ادامه دارد.

براساس ادعای مسوولان محلی؛ هفت طالب مسلح به شمول دو مامور پولیس محلی جان باخته و سه طالب زخم برداشته اند.

در همین حال برخی گزارش ها حاکی است که دو مامور قطعه خاص پولیس در نتیجه حمله انتحار یک طالب که جلیقه انتحاری در تن داشته است، کشته شدند.

براساس این گزارش ها؛ طالب مذکور لباس پولیس ملی در تن داشته است، اما مسوولان امنیتی این گزارش ها را تائید نمی کنند.

هرچند فرمانده پولیس امنیه بادغیس مدعی است که طالبان مسلح نیز در این حملات متحمل تلفات گردیده اند اما رقم آن در دست نیست.

اما طالبان مسلح تا اکنون در پیوند به ادعاهای مسوولان محلی در بادغیس ابراز نظری ننمودند.

 

خبر : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.