افراد مسلح ناشناس؛ یک کشاورز را در قادس به قتل رساندند

افراد مسلح ناشناس؛ یک کشاورز باشنده ی ولسوالی قادس را پس از چاشت امروز دوشنبه با ضرب گلوله به قتل رساندند.

مسوولان محلی در قادس ضمن تائید این رویداد می گویند؛ این رویداد حوالی ساعت 1:30 دقیقه پس از چاشت امروز در منطقه رباط در فاصله نزدیک به 20 کیلومتری جنوب مرکز این ولسوالی بوقوع پیوسته است.

عبدالحلیم ” صابری” فرمانده پولیس امنیه قادس میگوید؛ این رویداد در حالی به وقوع می پیوند که یک باشنده اصلی منطقه موسوم به بویه ششمنی های این ولسوالی مصروف فعالیت های کشاورزی بوده که اماج شلیک دو فرد مسلح ناشناس قرار می گیرد.

صابری می افزاید که مهاجمان ناشناس با سلاح نوع تفنگچه مسلح بوده که پس از رویداد قادر به فرار از منطقه می گردند.

فرمانده پولیس امنیه قادس؛ در پیوند به انگیزه این رویداد ابراز بی خبری نموده و تاکید میکندکه؛ عملیات تجسسی ماموران امنیتی جهت شناسایی و گرفتاری مهاجم مسلح فراری آغاز گردیده است.

گفته میشود که شخص مقتول، یک فرد عادی محسوب شده و هیچ ارتباط با دولت و افراد تاثیرگذاری محلی و مرکزی در گذشته و حال نداشته است.

این در حالیست که در ماه های اخیر؛ چندین تن در رویداد های مشابه از سوی افراد مسلح غیر مسوول در بخش های مختلف این ولایت به قتل رسیده و زخم برداشته اند.

گفتنی است که اخیرا شماری از شهروندان ولایت بادغیس از روند رو به رشد سلاح داران غیر مسوول در ساحات حکومتی در این ولایت به شدت انتقاد نموده و حضور این افراد و گروه های را به مراتب مهلک و نگران کننده توصیف مینمایند.

هر چند در افغانستان نگهدار و انتقال سلاح توسط افراد و گروه های غیر دولتی / نظامی از سوی قوانین نافذه جرم پنداشته شده است اما در جریان سال های اخیر؛ افراد و گروه های زیاد به بهانه و یا تهدیدهای بالقوه امنیتی در این ولایت؛ دست به خرید انواع مختلف اسلحه زدند.

گفته میشود که در حال حاضر هر میل سلاح نوع کلاشینکوف و ماشنیدار پیکا به ترتیب؛ نزدیک به 100  و 150 هزار افغانی در میان شماری از افراد و گروه های غیر مسوول معامله میشود؛ هر چند تا اکنون مبداء صدور و ورود آن برای همگان روشن نیست.

خبر: لطیفه ” نویسا”

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.