شورای سرتاسری علمای بادغیس؛ خواستار پایان جنگ از سوی طالبان مسلح شدند

شورای سرتاسری علمای دین ولایت بادغیس امروز(سه شنبه) طی همایش ی خواستار پایان جنگ از سوی طالبان و سایر گروه های مخالف مسلح شده و ادامه این روند را “راه حل” مناسب برای مشکلات موجود در کشور نمی دانند.

این شورا بر عدم مشروعیت جنگ، کشتار افراد بی گناه، تخریب مکاتب و مساجد در اسلام تاکید داشته و می افزاید؛ اعمال که امروز از جانب برخی افراد و گروه ها تحت اسلام انجام میشود؛ خلاف ارزش ها و موازین اسلامی میباشد.

گفته شده است که در همایش روز سه شنبه شورای علمای بادغیس؛ بیش از 300 تن از علمای مرکزی و ولسوالی های این ولایت اشتراک داشته اند.

مولوی علی محمد رحمانی یکی از اعضای ارشد این شورا؛ طالبان و سایر گروه های مسلح مخالف دولت را به عدم استقلالیت متهم نموده و می افزاید که این افراد و گروه ها از سوی دست های بیرونی در برابر مردم و کشورشان استعمال میشوند.

مولوی رحمانی می افزاید که؛ “صلح امر الهی است”، هر شهروند افغان و بخصوص علمای دین باید در راستای برقراری صلح در کشور کوشش نمایند.

این عضو ارشدی شورای سرتاسری علمای بادغیس؛ نقش علمای دین را در سمت و سو دهی افکار عمومی اثر گذار بیان داشته و از علمای دین می خواهد بادرنظرداشت حساسیت اوضاع از نقش افرینی خویش در بهبود شرایط استفاده کنند.

گفته میشود که در ختم همایش؛ این شورای با تصویب  قطعنامه  ی خواهان؛ حکومتداری خوب، تامین صلح و امنیت سرتاسری، وحدت و اخوت میان تمام مردم افغانستان به شمول مخالفان مسلح شدند

در همین حال ریاست ارشاد حج و اوقاف ولایت بادغیس از این موضع گیری شورای سرتاسری علمای ابراز قدردانی نموده و برگزاری چنین همایش های را از سوی علمای دین در جهت روشنای افکار عمومی و شهروندان کشور مفید میداند.

این ریاست ابراز امیدواری مینماید که؛ طالبان و مخالفان مسلح با درک بهتر از ” ارشادات و هدایات ” دین مقدس اسلام؛ دست از جنگ برداشته و به روند صلح بپیوندند.

شورای سرتاسری علمای دینی بادغیس در حالی مبادرت به برگزاری این همایش می ورزد که ظاهرا تلاش های چهارجانبه افغانستان، ایالات متحده امریکا، چین و پاکستان به جای نرسیده و از جانب هم تهدید های امنیتی با گرم شدن وضعیت اقلیمی بیشتر شده است.

گزارش : ناصر اشکان

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.