“نبرد ابر مردان” با کشته شدن 8 مخالف مسلح و یک مامور ارشد امنیت ملی بادغیس خاتمه یافت

گزارش های از ولسوالی آبکمری ولایت بادغیس حاکی است که عملیات ” نبرد ابر مردان ” با وارد شدن تلفات سنگین به مخالفان مسلح و کشته شدن یک کارمند ارشد ریاست امنیت ملی این ولایت؛ خاتمه یافته است.

فرمانده عملیات ” نبرد ابرمردان ” در آبکمری میگوید؛ این عملیات حوالی ساعت 4 بامداد امروز شنبه؛ با تصرف منطقه ” نوله سیاه ” که اخرین آماجگاه آنان در عملیات ” نبرد ابر مردان ” محسوب می گردید؛ با کشته شدن 8 مخالف مسلح و دو تن از نیرو های امنیتی به شمول مدیر شهری ریاست امنیت ملی بادغیس؛ به پایان رسید.

دگروال شیرحمزه دربندی؛ فرمانده عملیات ” نبرد ابرمردان ” گفت؛ در ادامه عملیات ” نبرد ابر مردان ” طی شب گذشته؛ 12 مخالف مسلح و یک منسوب ارتش ملی نیز زخم برداشته اند.

دگروال شیرحمزه افزود که در جریان درگیری های شب گذشته؛ مناطق بند خزک، نهراب، چای سنگی و بره خانه نیز به صورت کامل از وجود مخالفان مسلح پاکسازی شده است.

فرمانده این عملیات می گوید مخالفان مسلح که تعداد شان نزدیک به 1200 تن میرسید پس از شکست به دو دسته جداگانه متواری شده اند.

حملات نیرو های امنیتی ساعت ده دیشب آغاز و تا چهار بامداد امروز ادامه داشته است.

عملیات نبرد ابر مردان از سه هفته به این سو به هدف تصفیه برخی از مناطق ولسوالی آبکمری از وجود مخالفان مسلح راه اندازی گردیده و با کشته و زخمی شدن نزدیک به 75 تن از مخالفان و به همین ترتیب 15 تن از نیرو های امنیتی پایان یافت.

گفته می شود در این عملیات نزدیک به 900 نیروی امنیتی افغان و نیروهای مسلح مردمی شرکت داشتند.

خبر: حبیب فوزی

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.