گشایش 51 پروژه عمرانی از سوی برنامه همبستگی ملی در بادغیس

برنامه همبستگی ملی وزارت توسعه روستایی کشور در بادغیس از گشایش و بهره برداری 51 پروژه عمرانی در مربوطات سه ولسوالی این ولایت خبر میدهد.

انجینر محمد هارون ” انیس ” مدیر برنامه همبستگی ملی وزارت توسعه روستایی در بادغیس میگوید؛ این پروژه ها شامل ساخت ذخایر آب اشامیدنی، کانال آب زراعتی،اعمار دیوار گابیونی، اعمار پلچک ها، احداث و جغل اندازی سرک ها میباشند که در حدود 30 میلیون افغانی هزینه در برداشته است.

مدیر برنامه همبستگی ملی در ولایت بادغیس افزود که؛ این پروژه ها در ولسوالی های قلعه نو، قادس و مقر این ولایت راه اندازی گردیده و نزدیک به 3254 خانواده از مزایای آن مستفید شدند.

انیس می افزاید که کار عملی این پروژه ها از یک سال به اینطرف با ۱۰ درصد سهم باشندگان محل آغاز گردیده و جدیدا تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

گفته میشود که برنامه همبستگی ملی وزارت توسعه روستایی کشور؛ در سال ۱۳۸۳ خورشیدی در بادغیس آغاز به فعالیت نموده و تا اکنون بیش از 1500 پروژه های عالمنفعه که شامل سکتور های ترانسپورت، شبکه آب رسانی، برق، کانال، آموزش مرکز اجتماعی و معیشت میگردد را در ۵ واحد اداری این ولایت راه اندازی و اجرا نموده است.

خبر : عبدالمنان

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.