304 پروژه عام المنفعه در ولسوالی مقر گشایش یافت

برنامه همبستگی ملی وزارت توسعه روستایی کشور در ولایت بادغیس از گشایش و تکمیل کار ساخت 304 پروژه عامه المنفعه با هزینه 3 میلیون دالر آمریکایی در ولسوالی مقر این ولایت خبر میدهد.

مسوولان برنامه همبستگی ملی وزارت توسعه روستایی کشور در بادغیس میگویند؛ این پروژه ها دربرگیرنده ساخت 303 باب ذخیر آب اشامیدنی و ساختمان یک مرکز اجتماعی میباشد که در 57 روستای منطقه سنگ آتش ولسوالی مقر این ولایت راه اندازی و اعمار گردیده است.

انجینر محمد هارون انیس مدیر برنامه همبستگی ملی در بادغیس میگوید؛ کار عملی این پروژه ها از یک سال و نیم به اینطرف با ده درصد سهم مردم محل آغاز گردیده و جدیدا تکمیل و به بهره برداری گذاشته شده است.

انجینر انیس افزود که؛ این ذخایر گنجایش نزدیک به 12 هزار متر مکعب آب را داشته که مشکلات 15000 خانواده را در منطقه سنگ آتش مقر از ناحیه نداشتن آب اشامیدنی برطرف میسازد.

انیس گفت؛ این ذخایر در نتیجه بارش باران های موسومی پر گردیده که با سیستم تصفیه ( فلترینگ ) آب مجهز میباشد.

گفته میشود که این ذخایر آب عمدتا در بخش های از ولایت بادغیس اعمار میگردد که از منابع طبیعی آبی و آب های زیر زمینی قابل نوشیدن برخوردار نمی باشند.

براساس اظهارات مسوولان اداره توسعه روستایی بادغیس؛ این اداره در امتداد یک دهه گذشته؛ صد ها ذخیره آب اشامیدنی ناشی از جمع آوری آب باران را در مربوطات این ولایت اعمار نموده که مشکلات هزاران خانواده را از این رهگذر برطرف نموده است.

در همین حال مدیر برنامه همبستگی ملی در بادغیس می افزاید که این برنامه در نظر دارد تا مرحله دوم برنامه های خویش را در ولسوالی مقر این ولایت آغاز نماید.

خبر: شیرخان

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.