شورای عالی صلح؛ یک جوی آب زراعتی را به ارزش 4.2 میلیون افغانی در قلعه نو اعمار میکند

 

شورای عالی صلح بادغیس از آغاز کار ساخت یک جوی آب زراعتی با هزنیه 4.2 میلیون افغانی در مربوطات شهر قلعه نو مرکز این ولایت خبر داده و میگوید که این جوی 400 متر طول داشته که بصورت کانکریتی اعمار میگردد.

عبدالسمیع امیری مامور بخش ارتباطات دفتر ولایتی شورای عالی صلح بادغیس میگوید؛ این جوی آب زراعتی در منطقه تگاب اسماعیل شهر قلعه نو اعمار شده که با راه اندازی این پروژه صدها جریب زمین زراعتی مجددا تحت کشت و آبیاری قرار می گیرد.

عبدالسمیع امیری افزود که؛ این پروژه از بودجه شورای عالی صلح کشور راه اندازی گردیده که بیش از 500 خانواده از باشندگان محل از آن مستفید میشوند.

امیری افزودکه ؛ کار این پروژه 5 ماه ادامه یافته که با راه اندازی آن زمینه اشتغال برای ده ها تن از باشندگان محل نیزمساعد گردیده است.

براساس اظهارات مامور ارتباطات شورای عالی صلح بادغیس؛ تا اکنون ده ها پروژه انکشافی و آموزشی از سوی شورای عالی صلح در بخش های مختلف این ولایت به منظور ایجاد سهولت و تشویق مردم به روند صلح در بادغیس راه اندازی و اجرا گردیده است.

گفته میشود که از بدو تاسیس دفتر ولایتی شورای عالی صلح در بادغیس؛ بیش از 1500 ناراض و مخالف مسلح دولت به روند صلح پیوستند.

خبر: خلیل الرحمان

ویراستار: مشعل

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.