محمد طاهر عظیمی: کار انتقال پروژه برق از ترکمنستان به قلعه نو ” از دو ماه به اینطرف کاملا متوقف ” است

مسوولان آمریت برق ولایت بادغیس از متوقف بودن جریان کار پروژه انتقال برق از کشور ترکمنستان به شهر قلعه نو مرکز این ولایت خبر میدهند.

این مسوولان میگویند؛ قرار بود این پروژه در جریان 18 ماه از آغاز از کار، تکمیل و به بهره برداری سپرده شود ولی تا اکنون این پروژه با گذشت نزدیک به سه سال؛ تکمیل نشده است.

محمد طاهر عظیمی آمر اداره برق ولایت بادغیس افزود که؛ از دو ماه به اینطرف کار این پروژه کاملا متوقف است.

کاری عملی پروژه انتقال برق از کشور ترکمنستان اواسط سال 1390 از سوی وزیر پشین وزارت انرژی و آب با هزنیه 15 میلیون دالر آمریکایی توسط یک شرکتی ایرانی بنام ” سانیر” در شهر قلعه نو مرکز ولایت بادغیس آغاز گردید.

در همین حال یک تن از کارمندان شرکت برق رسانی سانیر که نخواست نامی از او گرفته شود؛ تهدید های امنیتی را از انگیزه های تاخیر دراجرا این پروژه عنوان نموده و اضافه نمود که در حال حاضر مسوولان این شرکت در کابل در تلاش تمدید قرار داد بوده و ابراز امیدواری مینمایند که ادامه کار این پروژه در عرض یک هفته آینده از سرگرفته شود.

او می افزاید که؛ با آغاز مجدد کار پروژه انتقال برق از کشور ترکمنستان به شهر قلعه نو؛ تلاش خواهد کرد که در کمتر از سه ماه کار آن را تکمیل و مورد بهره برداری قرار دهد.

همزمان با آن سخنگویی والی بادغیس؛ هر گونه تهدید امنیتی در گذشته و حال را فرا راه این پروژه رد نموده و می افزاید که آنان بخاطر تامین امنیت این پروژه نیروهای ویژه را در اختیار شرکت مذکور قرار داده اند.

سخنگویی والی بادغیس؛ انگیزه عقب مانی کار این پروژه را مربوط به شرکت برق رسانی سانیر و وزارت انرژی و آب دانسته و تاکید میکند؛ آنان آماده هرگونه همکاری در جهت تسریع این پروژه میباشند.

براساس اظهارات مسوولان اداره برق بادغیس؛ کار پروژه انتقال برق از کشور ترکمنستان به شهر قلعه نو 80 درصد پیشرفت داشته و در صورت اینکه شرکت قرار دادی پیوسته کار نماید؛ این پروژه در کمتر از دو ماه تکمیل خواهد شد.

گفته میشود که با تکمیل این پروژه بیش از 22 میگاوات برق به شهرقلعه نو منتقل شده که 16 هزار خانواده را در شهر قلعه نو و امتداد آن از کشور ترکمنستان تحت پوشش قرار میدهد.

گزارش: حفیظ الله

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.