باشندگان بالامرغاب؛ پولیس مرزی را به ” برخورد نادرست و باج گیری ” متهم میکنند

باشندگان منطقه مورچاق ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس می گویند؛ ماموران پولیس مرزی مستقر در این منطقه با باشندگان محل برخورد نادرست داشته و از آنان باج می گیرند.

این باشندگان مدعی اند که ماموران پولیس مرزی بیشتر از دوسال به اینطرف متوسل به چنین اعمال شده ولی دولت با وجود شکایت ها و انتقاد متواتر باشندگان محل تا اکنون در این زمینه اقدام ننموده است.

این باشندگان در تماس های تلفنی از ادامه این رویکرد ماموران پولیس مرزی در مورچاق ابراز نگرانی نموده و از دولت و اداره های ذیربط ولایتی میخواهند که در این ارتباط اقدام جدی نمایند.

احمدقلی یک تن از باشندگان مورچاق بالامرغاب؛ ماموران پولیس مرزی را در این منطقه به باج گیری، اخاذی متهم نموده و می افزاید که این ماموران بدون اجازه وارد مزارع زراعتی و پالیز آنان شده و محصولات شان را بدون پرداخت هیچ هزینه به پاسگاه های خویش می برند.

احمدقلی اضافه می کند؛ هر گاه آنان در برابر برخورد این ماموران ایستادگی و یا مخالفت نمایند؛ مورد لت و کوب قرار می گیرند.

محمد مراد یک تن دیگر از باشندگان مورچاق میگوید؛ هر از گاهی ماموران پولیس مرزی مستقر در این منطقه؛ آنان را به اتهام همکاری و ارتباط با طالبان مسلح مورد لت و کوب قرار میدهند.

محمد مراد گفت؛ اغلب باشندگان این منطقه ترکمن ها بوده و هیچ ارتباط با طالبان مسلح ندارند.

وی افزود که؛ ماموران پولیس مرزی عمدتا اکمالات خویش را توسط باشندگان محل به پاسگاه های مربوطه منتقل می کنند.

این باشندگان خاطرنشان می سازند که آنان چندین بار مشکلات و شکایت های شان را با مسوولان محلی و ولایتی شریک نموده اند اما تا اکنون تغییر در عملکرد این نیروها دیده نمی شود.

در همین حال ضیاالدین اکازی سرپرست ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس ضمن تائید شکایت های باشندگان مورچاق می گوید؛ آنان نیز مکررا از مسوولان ذیربط در مرکز ولایت خواهان رسیدگی در این ارتباط شدند اما به باور وی؛ به نظر می رسد که این تلاش ها نیز مفید واقع نگردیده است.

اکازی افزود که؛ مشکلات و شکایت های باشندگان منطقه مورچاق همچنان ادامه داشته و تا اکنون در پیوند به آن رسیدگی صورت نگرفته است.

اما سمونیار سردار محمد زلمی فرمانده کندک پنجم پولیس مرزی در بادغیس؛ ادعای باشندگان محل را مبنی بر رفتار نادرست و باج گیری از سوی ماموران پولیس مرزی در منطقه مورچاق رد نموده و می افزایدکه؛ هیچ شکایت را از سوی باشندگان محل و یا مسوولان محلی در این ارتباط دریافت ننموده است.

سمونیار زلمی افزود که؛ در اینده نزدیک مستقیما با باشندگان این منطقه در تماس خواهد شد و هرگاه مورد از برخورد نادرست ماموران پولیس مرزی مشخص شود، با آن برخورد قانونی خواهد کرد.

این در حالیست که پیش از این نیز باشندگان منطقه مورچاق ولسوالی بالامرغاب از عملکرد ماموران پولیس مرزی شکایت نموده و رفتار این نیروها مغایر ضوابط و اساسات نیروهای پولیس دانستند.

گزارش: عبدالقادر

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.