42 طالب مسلح به شمول 5 سرباز ارتش ملی در بالامرغاب کشته و زخمی گردیدند

مسوولان محلی در بالامرغاب مدعی اند که دست کم 37 طالب مسلح در درگیری با نیروهای ارتش ملی در این ولسوالی کشته و زخمی شده اند.

این مسوولان میگویند؛ نیروهای ارتش ملی ساعت 8 بامداد روز گذشته ( سه شنبه ) عملیات خویش را علیه نفرات طالبان مسلح در منطقه اکازی این ولسوالی آغاز نموده و تا 12 شب گذشته؛ به مدت 16 ساعت ادامه داشته است.

دگرمن شاه ولی محمدزی فرمانده کندک سوم لوای سوم ارتش ملی مستقر در بالامرغاب گفت؛ در این عملیات 12 طالب مسلح کشته و 25 تن دیگر زخم برداشتند.

دگرمن شاه ولی محمدزی افزود؛ طالبان مسلح که تعداد شان به بیش از 200 نفر میرسید، تلاش داشتند که یک عملیات بزرگ را در این منطقه به منظور تصرف چندین پاسگاه ارتش ملی و چالش کشیدن روند رای دهی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را در تاریخ 24 جوزا سال روان راه اندازی نمایند.

فرمانده کندک سوم ارتش ملی در بالامرغاب افزود که طالبان مسلح از چند روز به اینطرف باشندگان منطقه اکازی را با توسل به زور از خانه های شان بیرون کشیده و در منازل آنان پاسگاه ایجاد نموده بودند.

وی اضافه کرد که در این عملیات 5 سرباز ارتش ملی نیز زخم برداشته اند که وضعیت صحی همه ی انان از سوی دوکتوران خوب و قناعت بخش توصیف شده است.

او می افزاید که طالبان مسلح در نهایت از منطقه فرار نموده و باشندگان محل نیز مجددا بدون متحمل شدن هیچ گونه خساره و آسیبی به منازل شان برگشتند.

نامبرده علاوه میکند که پرسونل ارتش ملی بامداد امروز چهارشنبه نیز دو حلقه ماین کنار جاده یی را نیز در این منطقه کشف و انفجار دادند.

اما تا اکنون طالبان مسلح در پیوند به این ادعای مسوولان ارتش ملی در بالامرغاب اظهار نظری ننموده اند.

خبر: عبدالمجید

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.