بانوان بادغیس: در انتخابات 16 حمل بصورت گسترده اشتراک میکنیم

زنان ولایت بادغیس حمایت و پشتیبانی خویش را از انتخابات ریاست جمهوری و شورای ولایتی این ولایت اعلام داشته و تاکید مینمایند که بانوان بادغیس در انتخابات 16 حمل بصورت گسترده اشتراک خواهند ورزید.

این زنان که تعداد شان به صدها نفر میرسید؛ در دو همایش بزرگ در شهر قلعه نو مرکز ولایت بادغیس از حضور خویش در انتخابات پیشرو اطمینان داده و خاطرنشان میسازند که اشتراک پررنگ زنان در انتخابات؛ آینده روشن را برای انان به ارمغان خواهد آورد.

دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات بادغیس در عرض یک هفته گذشته؛ دو همایش بزرگ را با حضور زنان مرکز وولسوالی های این ولایت به هدف بیداری و اشتراک زنان در انتخابات 16 حمل سال روان در شهر قلعه نو راه اندازی و برگزار نمود.

قندی گل صادقی فعال مدنی؛ حضور پررنگ زنان در انتخابات بسیار با اهمیت و سرنوشت ساز عنوان داشته و اشتراک در انتخابات را از حقوق اساسی زنان توصیف مینماید.

بانو صادقی از بانوان بادغیسی میخواهد که در انتخابات فعالانه اشتراک نموده و از حقوق خویش دفاع نمایند.

صادقی تاکید میورزد “: که به عنوان یک شهروند مسوولیت و مکلفیت دارد، از پروسه انتخابات اعلام حمایت نموده و خانم های بیشتر را جهت اشتراک در انتخابات تشویق نماید”.

فرشته وحدت یک تن دیگر از فعالان مدنی در بادغیس؛ از تمام بانوان کشورش میخواهد که با استعمال رای شان از حقوق سیاسی و مدنی خود استفاده نمایند.

بانو وحدت؛ زنان را بخشی از پیکره جامعه افغانستان بیان داشته  و حضور زنان را در انتخابات ماه جاری  سرنوشت ساز و تاثیر گذار توصیف مینماید.

وی از زنان بادغیس میخواهد که اگاهانه و مصمم رای شان را استعمال نموده و اراده خود را به نفع افراد و اشخاص استفاده نموده که اهلیت و شایستگی زعامت کشور را در این مرحله حساس داشته باشند.

به نظر میرسد که زنان و مردان در بادغیس با امادگی و اگاهی بیشتر روانه انتخابات ریاست جمهوری و شورای ولایتی 16 حمل 1393 در این ولایت میشوند.

گزارش: عارفه و افسانه

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.