نیروهای امنیتی در قادس متهم به بی پروایی و غلفت در وظیفه گردیدند

شماری از باشندگان ولسوالی قادس؛ نیروهای امنیتی این ولسوالی را در پیوند به انفجار یک ماین کنار جاده که باعث کشته و زخمی شدن دو فرد ملکی گردید، به بی پروایی و غلفت در وظیفه متهم میکنند.

این باشندگان میگویند؛ این ماین درست زمانی انفجار مینماید که نیروهای امنیتی قبلا اگاهی داشته ولی در زمینه اقدام متقضی ننموده اند.

این افراد در حالی کشته و زخمی میشوند که موتر حامل شان بامداد روز چهار شبنه با یک عدد ماین کارگذاری شده کنار جاده در منطقه موسوم به خاک درویش این ولسوالی برخورد مینماید.

یک تن از باشندگان منطقه که نخواست نامی از وی برده شود، گفت؛ شواهد وجود دارد که در این ارتباط نیروهای امنیتی بی پروایی و غلفت نموده زیرا به باور وی؛ قبل از انفجار حتی شماری از مردم نیز از کارگذاری این ماین اگاهی داشته  ولی به علت نداشتن اطلاع دقیق از محل تعبیه ماین مذکور و تهدید مخالفان و طالبان مسلح کاری از انان ساخته نبود.

وی مدعی شد؛” هرگاه نیروهای امنیتی در زمان مناسب وارد اقدام میگردیدند، بدون شک از بروز این رویداد جلوگیری مینمودند”.

گفته میشود که در ساحه نزدیک به این رویداد؛ پاسگاه های مربوط به پولیس ملی نیز مستقر میباشند.

در همین حال مسوولان محلی در قادس؛ ادعا این باشندگان رد نموده و می افزایند که این ماین در فاصله کمتر از یک ساعت از تعبیه اش انفجار داده شده است.

سمونمل عبدالحلیم صابری فرمانده پولیس امنیه قادس میگوید، بررسی های اولیه انان نشان میدهد که این ماین نیم ساعت قبل از انفجار توسط مخالفان مسلح به منظور هدف قرار دادن نیروهای امنیتی کارگذاری شده بود.

سمونمل صابری افزود که؛ به افراد مخالفان مسلح گزارش شده بود که قرار است شماری از افراد نیروهای امنیتی در منطقه خیرخانه توسط یک موتر مسافربری شخصی به مرکز ولایت سفر نمایند و این رویداد در نتیجه گزارش غلط مخالفان مسلح صورت گرفته است.

اظهارات فرمانده پولیس امنیه قادس در صورت می گیرد که باشندگان مذکور به شدت این اظهارات را رد نموده و تاکید میورزند که مخالفان و طالبان مسلح به هیچ صورت در عرض روز قادر به تعبیه ماین در این مسیر نمی باشند، زیرا به گفته انان؛ جاده متذکره ار پر رفت و امد ترین مسیرها در سطح این ولایت محسوب میشود.

خبر: عبدالمنان

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.