آغاز کمپاین تخریب مزارع کوکنار در بادغیس

پس از آنکه گزارش های از افزایش کشت و قاچاق مواد مخدر در بادغیس به نشر رسید، مسوولان محلی این ولایت دست به کمپاین تخریب مزارع کوکنار در این ولایت زدند.

مسوولان محلی در بادغیس می گویند که؛ کمپاین تخریب مزارع کوکنار ابتدا از ولسوالی مقر شروع و به همین ترتیب تا تخریب مزارع در ولسوالی های قادس، مرغاب، آبکمری و مرکز ولایت ادامه پیدا خواهد کرد.

محمد انور اسحق زی والی ولایت بادغیس؛ دلیل افزایش کشت و قاچاق مواد مخدر در این ولایت را سطح پایین و شکننده ی اقتصاد مردم و دهاقین خوانده، تاکید می دارد که؛ آنان از طریق کمپاین های تخریب، منابر و محاسن سفیدان مصمم اند تا در برابر این پدیده مبارزه نمایند.

آقای اسحق زی علاوه می دارد؛ در بدل تخریب هر هکتار زمین کشت شده ی کوکنار برای دهاقین 250 دالر امریکایی مساعدت می شود.2

در همین حال ولسوال مقر از تعهد همکاری مردم برای از بین بردن مزارع کوکنار در این ولسوالی سخن می زند.

حاجی وارث ولسوال مقر می گوید؛ تمام اهالی این ولسوالی به ویژه محاسن سفیدان برای تخریب و از بین بردن اراضی کوکنار با دولت متعهد به همکاری هستند.

با این حال شماری از باشندگان محل و دهاقین از دولت می خواهند که؛ تنها به تخریب مزارع کوکنار در مقر اکتفا نکرده بل این کمپاین را در تمام نقاط بادغیس راه اندازی کنند.

محمد عمر باشنده ی مقر می گوید؛ دولت در برابر تخریب اراضی شان باید زمینه های کشت بدیل را فراهم نموده و آنان را همکاری کنند تا از کشت مواد مخدر دست بکشند.

گفته میشود که قرار است 500 هکتار کشت کوکنار در ولایت بادغیس تخریب شود.

گفتنی ست که بادغیس در بین ولایات کشور از رهگذر کشت و تولید مواد مخدر جایگاه دوم را دارد و مسوولین محلی در حالی از کمپاین تخریب مزارع کوکنار در این ولایت خبر می دهند که گزارش های از افزایش کشت کوکنار حتی در مناطق تحت حاکمیت دولت به نشر رسید.

 

گزارش : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.