نکوهش حمله تروریستی بر گروهی رسانه ای موبی از سوی خبرنگاران بادغیس

شماری از خبر نگاران و مسوولان رسانه های باغیس در یک گرد همایی حمله دیشب  بر موتر حامل کارمندان موبی گروپ را بشدت تقبیح نموده واین حادثه را یک عمل غیر انسانی خواندند.

این خبر نگاران میگویند که؛ باید حکومت در راستای مصئونیت جانی خبر نگاران در سراسر کشور و بخصوص در ولایت بادغیس که از امنیت کامل برخوردار نیست، توجه جدی داشته باشد.

این خبر نگاران می افزایند که؛ این حادثه سر آغاز یک فاجعه ی بزرگ برای خبرنگاران کشور خواهد بود و رهبران حکومت وحدت ملی  باید در جلوگیری از چنین حملات تلاش جدی داشته باشند.

در این حمله که شام دیروز در نزدیکی سفارت روسیه سرک دارالامان شهر کابل به وقوع پیوست، هفت تن به شمول سه بانو جان باخته و بیش از بیست تن دیگر مجروح گردیدند.

وقوع این رخداد مرگبار سبب خشم خبر نگاران در سراسر کشور منجمله ولایت بادغیس گردید.

در همین حال شورای ولایتی بادغیس از حمایت کامل و هماهنگی خاص با خبر نگاران و رسانه ها در این ولایت سخن میزند.

محمد فرید ” اخی زی” نماینده مردم در شورای ولایتی موجودیت رسانه ها را در جامعه لازم و ضروری عنوان میکند ومی افزاید که؛ مسولین شورای ولایتی آماده هرگونه حمایت وپشتیبانی از رسانه ها وخبرنگاران هستند.

آقای ” اخی زی “هشدار میدهد هر شخصی یا گروه که سد راه و مانع کار خبرنگاران در این ولایت گردد شورای ولایتی با پشتیبانی از خبرنگاران با وی برخورد قانونی انجام خواهد داد.

درعین حال معاون وسرپرست ولایت بادغیس حمله دیشب را بشدت تقبیح نموده وآنرا یک حمله وحشیانه در برابر خبر نگاران خواند.

فیض محمد میرزا زاده سرپرست ولایت بادغیس میگوید که؛ تامین امنیت کامل مردم به ویژه خبرنگاران از جمله وظایف اساسی دولت بوده  و می افزاید که؛  از هیچ گونه سعی وتلاشی در راستای امنیت بهتر وحفظ جان این خانواده دریغ نخواهندکرد.

این درحالیست که خبر نگاران در ولایت بادغیس همواره از مشکلات گوناگون مانند نبود منبع خبری، اخطاریه ها از سوی افراد ناشناس، عدم حمایت حکومت و حاضر نشدن مسوولین در پاسخ گویی شاکی بوده اند.

گزارش : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.