نگرانی شهروندان بادغیس از مسدود ماندن طولانی گذرگاه سبزک در زمستان امسال

شماری از راننده گان و مسافران مسیر جاده بادغیس – هرات از انتظار طولانی در گذرگاه سبزک و دره لامان شکایت دارند.

این راننده گان و مسافران میگویند؛ که از سه روز بدین طرف گذرگاه سبزک و قسمت های از دره ی لامان واقع در بزرگ راه قلعه نو – هرات برای ساعت ها بروی ترافیک مسدود بوده است.

آنان می افزایند؛ در صورتیکه دولت در جهت رفع مشکلات شهروندان و راننده گان توجه ی ننماید آنان در جریان فصل زمستان و بهار با مشکلات فراوان و جدی تری رو برو خواهند شد.

این مسافران و راننده گان اضافه میکنند؛ بزرگ راه قلعه نو – هرات از  سه روز بدین طرف از چندین بخش در نتیجه بارش باران و برف مسدود گردیده بود .

در همین حال مسوولان محلی در ولایت بادغیس؛ شکایت مسافران و راننده گان را رد نموده و اضافه می نمایند که آنان آماده هستند در صورت بروز مشکلات احتمالی یک تعداد نیرو انسانی و وسایط را غرض جلوگیری از حوادث به منطقه اعزام نمایند.

شراف الدین مجیدی سرپرست ولایت بادغیس گفت که؛ کار داو طلبی پاک کاری گذرگاه سبزک جریان داشته و به زودی شرکت برنده اعلام شده و کار اش را عملاً آغاز خواهد کرد.

با این حال کارشناسان امور وضعیت کنونی این جاده را نگران کننده توصیف نموده و اضافه میکنند که دولت مرکزی باید به زود ترین وقت بخاطر حل مشکل عابرین این بزرگ راه گام های عملی را بردارند.

عبدالقدیر کامران کارشناس امور میگوید؛ هم اکنون که اوایل فصل سرماست، مشکلات در این مسیر وجود دارد و در صورت عدم توجه دولت و در فصل زمستان احتمالاً این جاده هفته ها به روی ترافیک مسدود شود و اگر به زود ترین وقت کار عملی در این زمینه آغاز نشود و با اندکی تغافل، فاجعه ای بزرگی رخ خواهد داد.

وی اضافه میکند که؛ مردم باید صدای خویش را بلند نموده و مسوولان محلی را وادار به انجام چنین کار های نمایند.

جاده هرات – قلعه نو بخشی از جاده کمربندی کشور بوده که همچنان خامه / خاکی باقی مانده است.

گزارش : محمد یعقوب

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.