29 طالب مسلح و پولیس مرزی در بالامرغاب کشته و زخمی شدن

مسوولان محلی در ولایت بادغیس که در یک کنفرانس مطبوعاتی صحبت میکردند ؛ از کشته و زخمی شدن 29 تن از افراد طالبان مسلح و ماموران مرزی در ولسوالی بالامرغاب خبر میدهند.

قمرالدین شکیب معاون والی ولایت بادغیس میگوید؛ افراد وابسته به گروه طالبان مسلح از پنج روز بدین طرف بالای پاسگاه های پولیس مرزی مستقر در منطقه مورچاق ولسوالی بالامرغاب حمله نموده که در نتیجه هفت طالب مسلح و دو مامور پولیس مرزی کشته شدند.

آقای شکیب گفت؛ درگیری میان افراد طالبان مسلح مهاجم , ماموران پولیس مرزی مستقر در مورچاق و نیروهای ارتش ملی در حال حاضر خاتمه یافته و گفته شده است که در این رویداد 18 تن از افراد طالبان و دو ماموران پولیس های مرزی نیز زخمی شده اند.

وی اضافه نمودکه؛ در این درگیری شماری از نیروهای کوماندو جهت سرکوب شورشیان طالبان مسلح مهاجم به منطقه اعزام شدند و نیروهای پولیس مرزی از سوی طیارات ارتش ملی پشتبانی هوایی شده اند.

در همین حال ژنرال جمعه عدیل فرمانده پولیس مرزی در زون غرب میگوید که؛ نیروهای پولیس مرزی در حال حاضر منطقه را تامین امنیت نموده و طالبان مسلح از ساحه فرار نموده اند.

وی از آماده گی های لازم جهت دفع حملات طالبان مسلح خبر داده و اضافه نمود که ماموران پولیس مرزی به کمک سایر نیروهای امنیتی هیچ مشکلی در منطقه ندارند.

طالبان مسلح تا اکنون در ارتباط به ادعای مسوولان محلی در بادغیس ابراز نظری ننموده اند.

گفته میشود که منطقه مورچاق در فاصله ۵۰ کیلومتری شمال غرب مرکز ولسوالی بالامرغاب موقعیت داشته که از سوی قطعات کندک پنجم پولیس مرزی مستقر در بادغیس تامین امنیت میشود.

براساس گزارش ها این دومین حمله افراد طالبان مسلح طی یک ماه گذشته بر مواضع ماموران پولیس مرزی مستقر در منطقه مورچاق ولسوالی بالامرغاب میباشد.

خبر : محمد یعقوب

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.