نگرانی فعالان جامعه مدنی و نمایندگان شورای ملی از وضعیت امنیتی در بادغیس

فعالان جامعه مدنی ولایت بادغیس امروز دوشنبه با راه اندازی گردهمای از وضعیت فعلی امنیتی در این ولایت ابراز نگرانی نموده و خواهان توجهی جدی دولت مرکزی در این راستا میباشند.

این فعالان جامعه ی مدنی  می گویند؛  از مدت نزدیک به 10 روز جنگ در این ولایت جریان داشته که جدیدا ولسوالی جوند به دست طالبان افتاده و جنگ همچنان در ولسوالی های مقر  و قادس این ولایت عملا جریان دارد.

آنان خاطر نشان می سازند که در صورت عدم توجه جدی حکومت ولسوالی های دیگر این ولایت با خطر سقوط مواجه است

شبکه ی نهاد های جامعه ی مدنی بادغیس از افزایش نا امنی های اخیر در این ولایت و سقوط ولسوالی جوند بدست مخالفین مسلح دولت سخت ابراز نگرانی کرده و از حکومت می خواهند هر چه زودتر در این راستا توجه نماید.

در همین حال فرمانده قول اردوی 207 ظفر ارتش ملی که همین اکنون در بادغیس سر می برد از آمادگی های نیروهای امنیتی در واپس گیری ولسوالی جوند سخن می زند.

ژنرال تاج محمد جاهد فرمانده قول اردوی207 ظفر می گوید؛ مخالفین مسلح دولت تمامی نقاط ولسوالی جوند را تصرف نکرده، صرف مرکز این ولسوالی را در اختیار شان داشته و آنان مشترکا با هماهنگی نیرو های امنیتی مستقر در بادغیس روی پلان واپس گیری مرکز جوند کار می کنند.

ژنرال جاهد می افزایدکه؛ قطعات آنان از بیست و چهار ساعت گذشته به اینطرف در مربوطات مرکز جوند جهت بازپس گیری این ولسوالی جا بجا P1140788شده اند.

فرمانده قول اردوی 207 ظفر از تصرف دوباره ی جوند بدست نیروهای امنیتی در همین زودی ها خبر داده و از نیرو های مردمی در امر ایستادگی علیه مخالفان مسلح در سایر نقاط جوند ابراز خرسندی می کند

وی علت سقوط ولسوالی جوند را دوری از مرکز بادغیس، نبود امکانات و دشوار گذر بودن راه های مواصلاتی آن میخواند.

این در حالیست که بامداد امروز شماری از فعالان جامعه، نمایندگان مردم بادغیس در مجلس شورای ملی و شورای ولایتی مستقر در کابل؛ طی تجمع اعتراضی در چهار راه فواره آب؛ مقابل دروازه ارگ ریاست جمهوری نگرانی خویش را از وضعیت امنیتی در این ولایت ابراز داشته و خواهان برکناری والی و فرمانده بادغیس شدند.

این معترضان انگیزه رونق گرفتن فعالیت طالبان / مخالفان مسلح را در بادغیس؛ نارکارایی حکومت محلی و بی توجه ی مسوولان دولت مرکزی در کابل میدانند.

اما مسوولان محلی تا اکنون در پیوند به تجمع های فعالان مدنی و نمایندگان مردم این ولایت در شورای ملی و شورای ولایتی در بادغیس و کابل ابراز نظری ننموده اند.

گزارش: حبیب الله فوزی و لطیفه نویسا

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.