محصولاتی که در2014 با آنها وداع کردیم

هر ساله صنعت فناوری با تغییرات غیرقابل پیش‌بینی، کاربران را شگفت‌زده می‌کند. در این فراز و نشیب، عمر برخی از محصولات مورد علاقه ما به پایان می‌رسد. در سال 2014 با برخی از سرویس‌ها و محصولات بزرگ در دنیای تکنولوژی وداع کردیم.

در زیر به بررسی محبوب‌ترین محصولات و تکنولوژی‌هایی می‌پردازیم که عمرشان در سال 2014 به پایان رسید.

۱. آیپاد کلاسیک

Customers Michael, left, and Teresa Hamilly display an Apple

هم‌زمان با معرفی اپل‌واچ و آیفون جدید، اپل تولید آیپاد کلاسیک را به پایان رساند. این کمپانی اپل‌واچ را جایگزینی برای آیپاد کلاسیک معرفی کرد.

۲. پُک فیس‌بوک

2-fb_poke

براساس شایعات، اگر فیس‌بوک موفق به دست آوردن ایده‌های شما نباشد، آن‌ها را کپی می‌کند! فیسبوک ویژگی پُک را از سرویس پیام‌رسان اسنپ‌چت کپی کرده است. این اپلیکشن، پیشنهاد 3 میلیارد دلاری فیسبوک را رد کرد و با سرمایه‌گذاری‌های جدید، ارزش آن به ۱۰ میلیارد دلار رسید.

 

۳. پیام‌رسان MSN

3-msn

 مایکروسافت پس از خریداری اسکایپ به کار پیام‌رسان Windows Live Messenger که با نام MSN Messenger شناخته می‌شد، پایان داد.

۴. اورکات

4-orkot

گوگل به شبکه اجتماعی خود بنام اورکات پایان داد. اگرچه آزمایش این شبکه اجتماعی در ایالت متحده آمریکا ناموفق بود، اما در کشورهای دیگری مانند برزیل طرفداران زیادی داشت. ناموفق بودن این شبکه اجتماعی بر روی گوگل پلاس تاثیر گذاشت و تنها ۹ درصد از کاربران این شبکه فعال بودند.

۵.استودیوی ایکس‌باکس

5-xbox

 

مایکروسافت پس از راه‌اندازی واحد برنامه‌نویسی ایکس‌باکس، استودیو بازی را تعطیل کرده و حدودا 18 هزار نفر از کارمندان را اخراج کرد. ساتیا نادلا پس از این تصمیم، اهداف بلند مدتی در نظر گرفته است.

۶. ویندوز XP

6-xp

شاید بزرگ‌ترین وداع در سال 2014، تصمیم مایکروسافت برای پایان دادن به پشتیبانی از ویندوز XP بود. این حرکت، میلیون‌ها نفر از کاربران را تحت تاثیر قرار داد. برخی از کاربران، مجبور به پیدا کردن جایگزینی برای سیستم‌عامل خود شدند.

۷. وب‌سایت Justin.tv

6-justin

این پروژه در ابتدا یک استارت‌آپ بود؛ سپس تبدیل به وب‌سایتی مانند یوتیوب شد که امکان بارگذاری و انتشار ویدئو را فراهم می‌کرد. با پخش ویدئوهای غیرقانونی از کانال‌های مختلف آن، این پروژه به کار خود پایان داد.

۸. مجله MacWorld

7-macworld

 مجله مک‌ورلد که رویدادهای کمپانی اپل را پوشش می‌داد، در ماه سپتامبر پس از معرفی آیفون 6 و اپل‌واچ، به چاپ خود پایان داد. اگرچه ناشر مجله کار خود را در وب‌سایت ادامه خواهد داد، اما مجله کاغذی منتشر نخواهد شد. همچنین مدیر تحریریه مجله با نام جیسون اسنل شرکت را ترک کرد.

۹. نوکیا ایکس

8-nokia_x

مدیر عامل جدید مایکروسافت، طیف وسیعی از تغییرات را در مایکروسافت اعمال کرد. یکی از این تغییرات، پایان دادن به Nokia X و استفاده از طرح آن برای تولید گوشی‌های لومیا است. با توجه به اهداف نادلا، کمپانی تصمیم به تولید گوشی‌های مقرون به‌صرفه ویندوزی و اپلیکشن‌های تحت ویندوز دارد.

۱۰. Flappy Bird

9-bird

توسعه‌دهنده این بازی که دونگ انگوین نام دارد، با انتشار پیامی در توییتر گفت: «از طرفداران فلپی برد عذرخواهی می‌کنم؛ تا 22 ساعت بعد به این پروژه پایان خواهیم داد». نگوین پس از این موضوع، بازی اندرویدی Flappy Bird Family را توسعه داد.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.