حمایت شهروندان بادغیس از اعتراض های اخیر شوراهای ولایتی

صدها تن از شهروندان شهر قلعه نو مرکز ولایت بادغیس در حمایت به اعتراض های اخیر نمایندگان شورای ولایتی این ولایت مبنی بر سلب صلاحیت نظارت از کارکردهای اداره های دولتی توسط مجلس نمایندگان دست به تظاهرات اعتراضی زدند.

این شهروندان موجودیت شورای های ولایتی را در صورت عدم صلاحیت نظارت از کارکرد نهادهای دولتی در ولایت ها ” بی مفهوم ” خوانده و از رییس جمهوری کشور میخواهند که صلاحیت نظارت از دفاتر دولتی به شورای های ولایتی برگردانند.

آنان تاکید می ورزند که هرگاه این اصل به شورای های ولایتی باز پس داده نشود؛ زمینه فساد بیشتر و عدم شفافیت را فراهم میسازد.

در همین حال بهاوالدین قادسی رییس شورای ولایتی بادغیس نیز اصل ” نظارت بر اعمال نهاد های دولتی مهم ” خوانده و میگوید؛ در صورت اینکه این صلاحیت به شورای ولایتی داده نشود؛ مشکلات و چالش های در ولایت ها بیشتر خواهند شد.

وی افزودکه؛ آنان همچنان به مسدود ماندن دروازه شورای ولایتی بادغیس واعتراض مدنی شان ادامه خواهند داد تا اینکه به خواست آنان رسیدگی صورت گیرد.

مجلس نمایندگان کشور اخیرآ به طرح رای داده است که صلاحیت نظارت از کارکرد اداره های ولایتی را از شوراهای ولایتی سلب می نماید.

این در حالیست که روز گذشته رییس جمهور غنی به اداره ارگان های محلی دستور داده است که در امتداد دو هفته در مورد نقش نظارتی شورای های ولایتی پیشنهاد های خود را به دفتر رییس جمهوری ارایه نماید.

گزارش : حبیب الله ” فوزی”

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.