ترکیه؛ فعالیت هایش را در افغانستان گسترش می دهد

دفتر تیکا کشور ترکیه از توسعه و گسترش فعالیت های خویش در افغانستان خبر می دهد.


معاون عمومی دفتر تیکا یا آژانش انسجام همکاری های صدارت عظمای کشور ترکیه در سفر به ولایت هرات؛ در غرب افغانستان می گوید که این دفتر می خواهد در اینده نزدیک فعالیت های خویش را در ولایت جنوبی قندهار نیز آغاز نماید.
براساس اظهارات مسوولان تیکا؛ این دفتر از نزدیک به ده سال در افغانستان فعالیت دارد، و صدها پروژه را در حوزه های مختلف چون فرهنگ، صحت، معارف، هنر و … اجرا نموده است.
ولایت های هرات، بلخ، و کابل به ترتیب در غرب، شمال و مرکز کشور؛ از جمله بخش های است که دفتر آژانس انسجام همکاری های صدارات عظمای کشور ترکیه در حال حاضر فعالیت دارد.
محمد ثریا اِر؛ معاون عمومی دفتر تیکا روز پنجشنبه نهم حمل طی نشست خبری از افزایش کمک های این خبر داده و می افزاید که؛ قرار است فعالیت های تیکا در سال جدید خورشیدی در سایر ولایت های حوزه غرب نیز گسترش یابد.
آقای اِر می گوید: تمام فعالیت های دفتر تیکا براساس تقاضا و اولویت های مردم و مسوولان محلی افغان راه اندازی و اجرا می شود.
معاون عمومی دفتر تیکا می افزاید که پروژه های بازسازی و مرمت زیارت گاه های امیر علی شیر نوایی، خواجه عبدالله انصار، و کمک به معارف و صحت از جمله حوزه های می باشد که قرار است در جریان سال روان خورشیدی در غرب کشور و بخصوص ولایت هرات راه اندازی و انجام شود.
گفتنی است که دفتر تیکا یا آژانس انسجام همکاری صدارت عظمای کشور تُرکیه هم اکنون بشمول افغانستان؛ در 65 کشور دنیا نمایندگی دارد.

خبر: فوزی
ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.