خشونت های تازه در ” دره ی بام ” قادس؛ ۳۸ کشته به شمول ۸ فرد ملکی بر جای گذاشت

گزارش ها از کشته و زخمی شدن 23 تن از افراد ملکی در پی حملات گروهی طالبان مسلح در منطقه ی دره ی بوم ولسوالی قادس ولایت بادغیس حکایت دارد.
فرمانده عملیات نیرو های امنیتی در دره ی بوم ولسوالی قادس می گوید که طالبان مسلح با یورش بر بازار، اماکن مسکونی و محلات در این منطقه؛ 8 تن از افراد ملکی را کشتند و 17 تن دیگر را زخمی ساختند.
دگروال شیرحمزه “دربندی” فرمانده عملیات دره ی بام افزود که در این عملیات ۲۲ طالب مسلح کشته و ۳۳ تن دیگر آنان زخم برداشته که اجساد دو طالب در محل نبرد باقمانده است.
براساس اظهارات دربندی در جریان این عملیات؛ ۸ تن از نیروهای امنیتی نیز کشته شدند.
دگروال شیر حمزه دربندی فرمانده عملیات دره ی بام می افزاید که کودکان و زنان نیز مشمول کشته و زخمی شده گان این رخداد هستند.
به گفته آقای دربندی، طالبان مسلح با ایجاد ترس و وحشت در بین باشندگان دره ی بوم، بسیاری از منازل مسکونی را تخریب و تعداد زیادی از مواشی مردم محل را از بین بردند.
در همین حال باشنده گان محل که از این حملات طالبان مسلح به صورت مستقیم متضرر شده اند، از دولت می خواهند برای تامین امنیت شان در دره ی بوم توجه جدی نمایند.
حاجی عبدالمومن یکی از متضررین این رخداد که خود نیز جراحت برداشته، می گوید آنان با توجه به خسارات و تلفاتی که طالبان مسلح برای شان وارد کرده اند، از دولت حمایت می کنند.
گفتنی ست که طالبان مسلح درحملات سه روز قبل شان در دره ی بوم، علاوه بر خسارات مالی و جانی بر باشندگان، قرار گاه تولی محافظت عامه را بعد از تصرف به صورت کلی تخریب کرده اند.

 

خبر: حبیب فوزی
ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.