باشندگان بادغیس؛ به رسم اعتراض دروازه های “مقام این ولایت و ریاست فواید عامه” را بستند

باشندگان بادغیس در واکنش به آنچه بی توجهی حکومت مرکزی نسبت به اجرای پروژه های زیر بنایی به ویژه سرک حلقوی می خوانند مظاهره کردند.

صدها تن از باشندگان ولایت بادغیس پیش از چاشت امروز (پنجشنبه) در شهر قلعه نو مرکز این ولایت طی گردهمایی؛ دست به تظاهرات زده وخواهان توجه جدی به مشکلات شان از سوی دولت مرکزی شدند.img_8220

این باشندگان با سر دادن شعارهای “ما سرک میخواهیم، سرک حق مسلم ماست” و… در اعتراض و واکنش به توقف کار سرک حلقوی و بی توجهی حکومت مرکزی دروازه های مقام ولایت و ریاست فواید عامه را بستند.

عبدالهادی یک تن از معترضان میگوید؛ ما (مردم بادغیس) همواره قربانی سیاست های قومگرایانه و تبعیض آمیز دولت مرکزی گردیده و هیچ پیشرفتی در پیوند به خواسته های اساسی و اولیه مردم ما در جریان یک دهه گذشته صورت نگرفته است.

او می افزاید که پروژه کار سرک حلقوی یکی از پروژه های زیر بنایی و اساسی برای شهروندان به شمار میرود که کار آن چند سال قبل آغاز ولی تا اکنون نهایی و به بهره برداری نرسیده است.

نامبرده هشدار میدهد؛ در صورت که دولت مرکزی به خواسته های آنان توجه ننماید؛ به اعتراض های خویش همچنان ادامه خواهند داد.

عبدالحلیم یک تن دیگر از شهروندان معترض بادغیسی میگوید؛ در عرض بیشتر از ده سال گذشته هیچ کاری بنیادی دراین ولایت از سوی دولت مرکزی و مسوولان محلی صورت نگرفته است.

محمد ناصر نظری رئیس شورای ولایتی بادغیس که در جمع معترضان قرار داشت؛ اعتراض های مدنی را حق شهروندان این ولایت دانسته و اضافه کرد که شورای ولایتی بادغیس از حقوق مدنی مردم در هر حالت دفاع میکند.img_8204

رئیس شورای ولایتی بادغیس ادعای معترضان را مبنی بر کم توجهی دولت در برابر خواستهای شهروندان تائید نموده و تاکید کرد؛ در صورت که دولت در پیوند به خواست ها و نیازهای شهروندان این ولایت اقدام ننماید؛ دست به حرکت های مدنی بیشتر خواهند زد.

در همین حال فیض محمد میرزا زاده معاون و سرپرست ولایت بادغیس می گوید که خواست های باشنده گان این ولایت را به حکومت مرکزی انتقال داده است.

به گفته ی میرزا زاده حکومت مرکزی از آغاز کار سرک حلقوی در جریان یک ماه آینده اطمینان داده است.

 

گزارش : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.