محاصره یک پاسگاه ارتش ملی از سوی طالبان مسلح در بالامرغاب

گزارش ها از ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس از به محاصره ماندن ۲۰ منسوب ارتش ملی مستقر در منطقه اکازی های این ولسوالی حکایت دارد.

براساس این گزارش ها؛ طالبان مسلح از ده روز به اینطرف حملات پیوسته را علیه مواضع/ پاسگاه های ارتش ملی  در این منطقه آغاز نموده که همچنان ادامه دارد.

شماری از منسوبان ارتش ملی مستقر در این پاسگاه در تماس تلیفونی با رادیو نریمان میگویند که؛ از مدت ده روز بدین سو در محاصره طالبان مسلح قرار داشته که به نبود تجهیزات، مواد خوراکی ” آب و نان” مواجه هستند.

آنان میگویند که مهمات دست داشته شان نیز در معرض تمام شدن است و  اگر به زود ترین وقت نیروی کمکی و تجهیزات کافی دفاعی برای آنان نرسد پاسگاه شان بدست طالبان مسلح سقوط خواهد کرد.

به گفته ی منسوبان محاصره شده در این پاسگاه تمام طالبان مسلح حملات شان را بالای پاسگاه آنان متمرکز ساخته و برای سقوط این پاسگاه تلاش می نمایند.

در همین حال محمد زی شیرزاد فرمانده لوای سوم ارتش ملی در بادغیس می گوید نیرو های این پاسگاه هیچ کمبودی از آب و نان تا مهمات نداشته و برای مدت یک ماه تجهیزات کافی در اختیار دارند.

شیرزاد می افزاید که از نیمه های شب گذشته عملیات برای باز گشایی راه مواصلاتی این پاسگاه جریان داشته که به زود ترین فرصت نیرو های کمکی در منطقه خواهند رسید.

در عین حال معاون و سرپرست مقام ولایت بادغیس می گوید که نیرو های کمکی برای اکمال تجهیزات و در هم شکستن محاصره در 100 متری این پاسگاه قرار داشته که تا چند ساعت دیگر تمام تجهیزات به پاسگاه این منسوبان خواهد رسید.

طالبان شورشی نیز تا اکنون در این ارتباط ابراز نظری ننموده اند.

گفته شده است که تا به حال در این درگیری یک طالب مسلح کشته شده است.

 

خبر : عبدالقدیر وردک

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.