استخراج معدن ذغال سنگ منطقه ی لامان قلعه نو برای اولین بار از سوی دولت

مسوولان آمریت معادن بادغیس از راه اندازی پروسه تدارکات برای استخراج معدن ذغال سنگ دره ی تایمنی منطقه لامان  شهر قلعه نو (مرکز) خبر میدهند.

انجنیر عبدالله اشکانی آمر معادن بادغیس در گفتگو با رادیو نریمان میگوید که؛ آنان در تلاش اند تا در اواخر سال 1395 هجری خورشیدی کار استخراج معدن ذغال سنگ مذکور را رسماً آغاز کنند.

آقای اشکانی به این باور است که؛ کار استخراج این معدن گام مهم در راستای شگوفائی اقتصاد بادغیس و حتی کشور خواهد بود و آنان با جدیت در تلاش اند تا کارهای ابتدائی استخراج این معدن را عملی کنند.

در همین حال شماری از باشندگان بادغیس نیز از استخراج معادن به ویژه معدن ذغال سنگ دره ی تایمنی لامان توسط دولت استقبال می نمایند.

این باشندگان در گفتگو با رادیو نریمان میگویند که؛ آنان تمام تلاش خود را برای همکاری با دولت در زمینه ی استخراج این معدن به کار خواهند بست.

به باور این باشندگان باآغاز کار استخراج معدن ذغال سنگ، زمینه ی کاری برای دها باشنده ی بادغیس نیز فراهم خواهد شد.

در عین حال برخی شهروندان از استخراج خودسرانه معادن و دست برد های غیر قانونی توسط زورمندان و تفنگداران محلی نگران هستند و از دولت می خواهند تا در این مورد توجه جدی داشته باشد.

گفتنیست که ولایت بادغیس از جمله ولایاتی به شمار میرود که دارای معادن دست نخورده زیادی می باشد و این اولین دفعه است که بگو مگو های از استخراج معدن ذغال سنگ دره ی تایمنی لامان از سوی مسئولین حکومتی وجود دارد که با استقبال گرم مردم مواجه شده است.

 

گزارش : ناصر اشکان

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.