گشایش پروژه اعمار یک دیوار استنادی به ارزش 2.5 میلیون افغانی در قادس

مسوولان محلی در ولسوالی قادس ولایت بادغیس از ختم پروژه ساخت یک دیوار استنادی در مربوطات این ولسوالی خبر داده و می افزایند که این دیوار 150 متر طول داشته که به هزینه دو و نیم میلیون افغانی اعمار گردیده است.

صالح محمد بیک سرپرست ولسوالی قادس میگوید؛ این پروژه در حاشیه رودخانه مرکز ولسوالی قادس واقع در روستای زاد صالح از سوی برنامه تحکیم ثبات/ SIKA West وزارت توسعه روستاهای کشور اعمار گردیده است.

سرپرست ولسوالی قادس افزود؛ کار این پروژه چهار ماه قبل از سوی دفتر تحکیم ثبات یا SIKA West مقیم در ولسوالی قادس آغاز گردیده و کار ساخت آن از سوی شورای انکشافی روستای زاد صالح به پیش برده شده است.

وی اضافه کرد که با اعمار این پروژه صدها منزل مسکونی و زمین های زراعتی از معرض تهدید ناشی از سرازیر شدن سیلاب ها موسومی نجات پیدا کرده است.

براساس اظهارات سرپرست ولسوالی قادس؛ برنامه تحکیم ثبات وزارت توسعه روستاهای کشور از بیشتر از دو سال به اینطرف فعالیت اش را در قادس آغاز نموده و تا اکنون ده پروژه عمرانی، آموزش حرفه و فن را برای زنان و مردان در بخش های مختلف این ولسوالی راه اندازی و تطبیق نموده است.

گفته میشود که برنامه تحکیم ثبات وزارت توسعه روستاهای کشور از سوی نهاد انکشافی ایالات متحده امریکا حمایت و تمویل می گردد.

خبر : عبدالرحمن

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.