براثر یک درگیری مسلحانه میان دو فرمانده سابق جهادی؛ 8 تن در جوند کشته و زخمی شدند

گزارش ها از ولسوالی جوند ولایت بادغیس حاکی است که بر اثر یک درگیری مسلحانه میان دو فرمانده مسلح سابق جهادی؛ دست کم هشت تن از افراد طرفین کشته و زخمی شدند.

یک تن از نمایندگان مردم ولسوالی جوند در شورای ولایتی بادغیس میگوید؛ این رویداد در حالی صورت میگیرد که عصر روز گذشته ( سه شنبه ) افراد وابسته به فرمانده نجم الله و فرمانده فیض الله رییس پشین شورای ولایتی بادغیس با هم درگیر گردیده که در نتیجه 6 تن از افراد دو طرف کشته و 2 نفر دیگر زخم برداشتند.

خان جان ظفر نماینده مردم جوند در شورای ولایتی بادغیس؛ انگیزه این رویداد را خصومت های شخصی و مشکلات منطقوی عنوان نموده و می افزاید که این رویداد در منطقه جلایی در فاصله نزدیک به 50 کیلومتری جنوب مرکز این ولسوالی بوقوع پیوسته است.

او از موجودیت اسلحه غیر قانونی نزد فرماندهان سابق جهادی و باشندگان این ولسوالی به شدت ابراز نگرانی نموده و می افزاید که این موضوع سبب شده است که سالانه دست کم ده ها باشنده جوند قربانی رویدادهای مسلحانه شخصی و یا میان گروهی شوند.

براساس گزارش ها در حال حاضر بیش از 5000 مسلح غیر مسوول در مرکز ومربوطات ولسوالی جوند حضور دارند که هر از گاهی باعث رویداد های مسلحانه ی از این دست میشوند.

خبر: عصمت الله

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.