طالبان مسلح یک مرکز درمانی و یک مکتب دخترانه را در قادس تخریب کردند

بر اساس تازه ترین گزارش ها از ولسوالی قادس ولایت بادغیس، طالبان مسلح با حمله بر منطقه ی قرچغی این ولسوالی؛ یک مرکز درمانی و یک مکتب/ مدرسه دخترانه را تخریب کردند.

مسئولان در ریاست صحت عامه ولایت بادغیس میگویند که طالبان مسلح حوالی ساعت 8 شب گذشته یک مرکز درمانی را تخریب کرده و برخی تجهیزات این مرکز را با خود بردند.

سید عبیدالله مدیر اداری و سرپرست صحت عامه بادغیس می افزاید که طالبان مسلح بعد از حمله بر این مرکز درمانی،  مقداری از دارو های این مرکز را باخود برده اند و برخی وسایل و تجهیزات آن را نابود کردند.

به اساس گفته های سرپرست صحت عامه بادغیس این مرکر درمانی که پاسخگوی نیازمندی های صحی هزاران فامیل در منطقه ی قرچغی بوده، شدیدآ آسیب دیده و نیاز به ترمیم مجدد دارد.

همزمان با این، مسئولان در ریاست معارف بادغیس نیز از تخریب یک مکتب/ مدرسه دخترانه از سوی طالبان مسلح در منطقه ی قرچغی خبر  می دهند.

عبدالقیوم ساجد سرپرست معارف بادغیس میگوید که طالبان مسلح بسیاری وسایل این مکتب را تخریب نموده اند و برخی از تجهیزات این مکتب را با خود برده اند.

به اساس گفته های ساجد در این مکتب در حدود دوصد دانش آموز دختر مصروف فراگیری آموزش بوده اند.

درعین حال فرمانده پولیس بادغیس نیز میگوید؛ در حمله ی دیشب طالبان مسلح بر منطقه ی قرچغی ولسوالی قادس؛ یک تن از نفرات طالبان مسلح کشته و 2 تن دیگر زخمی شده اند.

به گفته ی ژنرال تاج در این درگیری به نیروهای امنیتی هیچ آسیب نرسیده اما خانه یکتن از باشندگان این منطقه از سوی طالبان مسلح به آتش کشیده شده است.

باید گفت که این مورد نخست مخالفت و تخریب مراکز درمانی ومکاتب از سوی طالبان مسلح در بادغیس نیست، بل این گروه در گذشته دست به مسدود سازی و یا تخریب/ آتش کشیدن مراکز درمانی ومکاتب زده اند.

منطقه قرچغی در فاصله 20 کیلو متری غرب مرکز ولسوالی قادس موقعیت داشته و از سوی نیرو های پولیس ملی و محلی تامین امنیت میشود.

گزارش: حبیب فوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.