برف باری های اخیر در بادغیس جان 16 باشنده ی این ولایت را گرفت

گزارش ها از ولایت بادغیس از جان باختن 16 تن از باشنده های این ولایت در نتیجه سرمای شدید و فرو ریختن سقف خانه ها در پی ریزش برف های سنگین، حکایت دارد.

مسوولان محلی در ولایت بادغیس میگویند؛ بارش برف سنگین طی سه روز گذشته جان 16 تن از باشندگان این ولایت را در مربوطات ولسوالی های بالامرغاب، آبکمری و مقر گرفته و دوازده تن دیگر را زخمی ساخته است.

ضیاالدین اکازی ولسوال بالامرغاب میگوید؛ هشت تن از باشنده گان این ولسوالی که اطفال و زنان نیز مشمول آن است، در مناطق چپچل، منگان، قول قی و پنیرک بر اثر  سر مای شدید و یخ زدگی ناشی از برف باری سنگین جان های خویش را از دست داده اند.

وی اضافه می نماید؛ علاوه بر خسارات جانی و مالی، تمام راه های مواصلاتی مناطق این ولسوالی با مرکز بالامرغاب نیز مسدود میباشد.

همزمان با این، حاجی وارث سرپرست ولسوالی مقر میگوید که بر اثر بارش برف سنگین و فرو ریختن سقف چند خانه ی مسکونی پنج تن از باشندگان مناطق سنگ آتش و مرکز این ولسوالی از بین رفته اند.

وی اضافه می نماید؛ در نتیجه ی این برف باری ها دوازده تن دیگر از اهالی ولسوالی مقر زخم برداشته اند که اطفال و زنان نیز در بین آنان است.

در عین حال گزارش ها از ولسوالی آبکمری حاکی از آن اند که بر اثر فروریختن سقف یک خانه در مربوطات این ولسوالی سه تن که شامل دو طفل میشود، جان باخته اند.

صالح محمد بیک سرپرست ولسوالی آبکمری گفت؛ این رخداد در منطقه کولاری این ولسوالی به وقوع پیوسته است.

بر اساس اظهارات مسوولان محلی ولسوالی های بالامرغاب، آبکمری و مقر؛ به دلیل آنچه که مسدود بودن راه های مواصلاتی مناطق یاد شده خوانده می شود، تا حال کمک های عاجل برای متضررین این حوادث صورت نگرفته است.

در همین حال مسوولان محلی در ولایت بادغیس از اتخاذ آمادگی به منظور کمک رسانی برای متضررین حوادث یاد شده خبر می دهند.

ظاهر بهاند سخنگوی والی بادغیس میگوید؛ تمامی ادارات  ذیربط و نهاد های امداد رسان آماده ی توزیع کمک ها برای باشندگان و متضررین حوادث اخیر در ولسوالی های یاد شده استند.

گفته میشود که در نتیجه ی بارش برف  های سنگین در طی سه روز گذشته  در مربوطات ولسوالی های بالامرغاب، مقر و آبکمری نزدیک به بیست هزار راس مواشی نیز از بین رفته اند.

 

گزارش: حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.