شکایت شهروندان از انسداد مجدد شاهراه هرات _ قلعه نو به روی ترافیک

شماری از شهروندان شهر قلعه نو از مسدود شدن شاهراه هرات _ قلعه نو ابراز نگرانی کرده و از ادارات محلی می خواهند هر چه زودتر برای بازگشایی این مسیر اقدام نمایند.

این شهروندان در مصاحبه با رادیو نریمان می گویند؛ شاهراه هرات _قلعه نو در پی ریزش برف و باران های شدید در این اواخر به روی ترافیک مسدود شده ولی مسوولان محلی در بادغیس تا اکنون برای بازگشایی این مسیر هیچ کاری نکردند.

باشندگان قلعه نو با انتقاد از ادارات محلی و به ویژه ارگان های ذیربط می گویند؛ مسوولین باید پیشاپیش آمادگی های کاملی را برای مقابله با ریزش برف های سنگین و جوی نامناسب فصل سرما در این بزرگراه اتخاذ می کردند تا مشکلی برای عابرین و ترافیک در این مسیر ایجاد نمی شد.

این شهروندان اضافه می نمایند؛ با توجه کم کاری، نبود وسایط سنگین و عدم اتخاذ تدابیر به موقع برای بازگشایی این مسیر و رفع انسداد ها، امکان آن می رود که این بزرگراه تا حد اقل یک هفته ی دیگر بروی ترافیک مسدود باشد.

در عین حال رئیس فواید عامه بادغیس با تایید مسدود بودن این بزرگراه، می گوید؛ از چهارشنبه هفته گذشته به علت خرابی و ریزش برف های سنگین این جاده به روی ترافیک مسدود است.

انجینر عبدالله حمایت رئیس فواید عامه می افزاید؛ آنان به نسبت بارش برف های سنگین و جوی نا مناسب طوفانی نتوانستند به محل رفته و دست به کار شوند و اما با مساعد شدن آب و هوا این اداره با همکاری یکی از شرکت های خصوصی برای بازگشایی این شاهراه کار خواهند کرد.

رئیس فواید عامه ی بادغیس کمبودات در بخش وسایط را رد کرده وعلاوه می کند؛ که آنان با یکی از شرکت های خصوصی که مسوولیت پاک کاری گذرگاه سبزک را بدوش گرفته قرار داد بستند.

باید گفت که شاهراه هرات قلعه نو که بخشی از جاده کمربندی کشور محسوب میشود، خاکی بوده و همه ساله در اثر ریزش برف وباران های شدید به شدت آسیب می بیند.

این درحالیست که طی سال جاری و در فصل سرمای امسال این دومین باریست که شاهراه هرات _ قلعه نو به دلیل برفباری های سنگین به روی ترافیک مسدود میشود.

انسداد های که واکنش تند شهروندان قلعه نو را به همراه داشته و زبان انتقاد اهالی این شهر را بر بی کفایتی مسوولین محلی بادغیس تند تر کرده است.

 

گزارش : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.