طالبان اجساد چهار باشنده مورچاق را پس از 6 ماه؛ به خانواده های آنان تسلیم نمودند

طالبان مسلح در ولسوالی بالامرغاب اجساد 4 باشنده منطقه مورچاق این ولسوالی را که شش ماه قبل به قتل رسانیده بودند، روز جمعه به خانواده آنان تسلیم نمودند.

مسوولان محلی در ولسوالی بالامرغاب میگویند؛ طالبان مسلح شش ماه این افراد را از مسیر جاده مورچاق – مرکز ولسوالی بالامرغاب ربوده و سپس به قتل رساندند.

ضیاالدین اکازی سرپرست ولسوالی بالامرغاب میگوید، این افراد به ظن همکاری با دولت از سوی طالبان مسلح گرفتار گردیدند.

سرپرست ولسوالی بالامرغاب افزود که طالبان مسلح عصر روز گذشته اجساد این چهار باشنده منطقه مورچاق را به منطقه چرخ آب این ولسوالی منتقل وبه بزرگان منطقه و اعضای خانواده آنان تسلیم نمودند.

آقای اکازی؛ ادعای طالبان مسلح مبنی بر ارتباط این افراد با دولت را رد نموده و اضافه نمود که افراد مذکور هیچ گونه مسوولیت رسمی و دولتی نداشته اند.

شماری از باشندگان محل ضمن این تائید خبر میگویند؛ این افراد باشندگان منطقه مورچاق بالامرغاب بوده و شش ماه پیش از مسیر راه مورچاق – مرکز ولسوالی ناپدید گردیدند.

این باشندگان میگویند؛ این افراد شغل آزاد و دوکانداری داشته و هیچ رابطه ی با دولت و عوامل حکومتی در این منطقه نداشته اند.

در همین حال؛ مسوولان محلی در بالامرغاب از کشته شدن یک باشنده دیگر منطقه مورچاق در مسیر جاده ولسوالی قیصار ولایت فاریاب و ولسوالی بالامرغاب خبر داده و می افزایند که؛ طالبان این فرد را که در حال برگشت به بالامرغاب بود، در عرض راه از موتر حامل اش پیاده و سپس با شلیک گلوله به قتل رساندند.

این مسوولان می افزایند که این فرد نیز به گمان اینکه با دولت همکاری داشته است، از سوی طالبان به قتل رسیده است.

اما طالبان مسلح تا حال در این رابطه با رسانه ها تبصره ی ننموده اند.

خبر: عبدالقدیر ” وردک ”

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.