ساخت موبایلی با ضریب امنیتی بالا توسط شرکت بوئینگ

شرکت بوئینگ دستگاههای موبایل جدیدی را برای اطلاعات و ارتباطات محرمانه طراحی و تولید کرده است. اگر این دستگاه های موبایل دستکاری شوند به صورت خودکار تمام اطلاعات ذخیره شده در آنها پاک شده و خود دستگاه موبایل نیزغیرقابل استفاده خواهد شد.

شرکت بوئینگ که به خاطر تولید هواپیما شهرت دارد، می گوید که هدف از طراحی و ساخت این نوع موبایل ” فراهم کردن روشهای امن ارتباطاتی، ذخیره اطلاعات و اجرای بهتر ماموریتها برای موسسات تجاری و غیرتجاری است.”

این دستگاههای تلفن موبایل که بلک (سیاه) نام گذاری شده یکی از موارد متعدد تلفن های موبایل با ضریب امنیت بسیار بالاست که اخیرا به بازار عرضه شده اند.

شرکت بوئینگ قبل از این نیز در زمینه خدمات ارتباطی با ضریب امنیتی بالا برای نهادهای دولتی آمریکا و از جمله رییس جمهور آن کشور فعال بوده است.

دستگاه تلفن محصول شرکت بوئینگ به نام (بلک) Black برای مصارف همگانی ساخته نشده و هنوز قیمت و زمان عرضه آن به بازار اعلام نشده است. به گفته شرکت بوئینگ طراحی و ساخت این موبایل حدود سه سال طول کشیده و ساخت آن با اتکا به تجارب و دانش شرکت های تکنولوژی تلفن موبایل که در سالهای اخیر بوئینگ آنها را خریداری کرده، میسر شده است.

از روی مشخصاتی که در وب سایت شرکت بوئینگ منتشر شده می توان دید که این تلفن های موبایل می توانند از دو سیم کارت جداگانه استفاده کنند که امکان می دهد صاحب آن از دو شبکه تلفن های تجاری – همگانی و خط تلفن حکومتی استفاده کند.

سیستم عامل آن یک نسخه به شدت تغییر یافته از اندروید است و بوئینگ نیز اپلیکیشن های (app) امنیتی ویژه خود را به آن افزوده است.

اما تفاوت اصلی تلفن محصول بوئینگ با سایر تلفن های موبایل امنیتی تقویت فیزیکی سخت افزار آن است.

شرکت موبایل در اسنادی که برای کمیسیون فدرال ارتباطات در آمریکا فرستاده است می گوید:” تلفن های موبایل بلک محصول بوئینگ، هیچ بخش قابل تعمیری ندارند و هر اقدامی برای تعمیر و یا جایگزین کردن قطعات باعث خواهد شد که این دستگاههای تلفن کاملا نابود شوند. بدنه و جلد این تلفن های توسط چسب های مخصوص و پیچ هایی که سر آنها هر گونه دستکاری در بدنه موبایل را نشان خواهد داد، ساخته شده اند.”

در ادامه این توضیحات شرکت بوئینگ می افزاید:” هر اقدامی برای باز کردن و یا خورد کردن بدنه موبایل باعث خواهد شد که به شکل اتوماتیک تمام اطلاعات ذخیره شده در آن پاک شده و خود دستگاه نیز کاملا از کار بیافتد.”

علاوه بر همه این مشخصات می توان بخش سخت افزار این موبایل را توسعه داد و گیرنده ماهواره ای ، صفحات انرژی خورشیدی و چشم های الکترونیک بیومتریک را به آن اضافه کرد.

شرکت بوئینگ تلفن های موبایل ” بلک ” را با مجموعه ای از نرم افزارهای امنیتی محصول خود تقویت کرده است.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.