ادعای‌های ضد و نقیض از وارد شدن تلفات به طالبان مسلح در آبکمری

مسئولان امنیتی در بادغیس مدعی اند که در نتیجه ضربات هوایی شب گذشته (پنج‌شنبه شب) در‌ ولسوالی آبکمری این ولایت دست کم 14 طالب مسلح کشته شده است.

براساس اظهارات مسئولان در فرماندهی پولیس ولایت بادغیس؛ امین‌الله، ماین ساز مشهور طالبان در آبکمری نیز در این رویداد جان باخته است.

سمونوال شیرآقا الکوزی آمر امنیت فرماندهی پولیس بادغیس می‌گوید: این حمله حوالی نیمه‌های شب در منطقه موسوم به “کوکچایل” آبکمری انجام شده است.

با این حال خداداد طیب ولسوال آبکمری ضمن تائید این رخداد می‌گوید: در این حمله یک انبار بزرگ طالبان که مشمول؛ سلاح‌های سنگین، صدها کیلوگرام مواد منفجره، 50 حلقه ماین و ده ها جنگ افزار سبک بودند آماج قرار گرفته و منهدم شده است.

ولسوال آبکمری اما مدعی است که در یک رخداد دیگر، و در نتیجه انفجار یک حلقه ماین در منزل یک جنجگوی طالبان در این ولسوالی نیز 6 عضو فامیل‌اش به شمول خود وی کشته شده‌ است.

گروه طالبان اما با ارسال پیامی به رسانه‌ها مدعی شدند که؛ در نتیجه ضربات هوایی شب گذشته؛ منزل یک عضو این گروه در آبکمری حمله قرار گرفته که با تمامی اعضای خانواده‌اش کشته شده اند.

طالبان در این پیام تاکید نمودند که: در این رویداد، ملا امین‌الله خادم عضو این گروه با ۱۳ تن از اعضای خانواده‌اش کشته شدند.

قابل ذکر است که منطقه کوکچایل از هسته‌های طالبان مسلح در ولسوالی آبکمری ولایت بادغیس به حساب می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.