تجلیل از روز جهانی زن در بادغیس و ثبت 40 قضیه خشونت در سال جاری

از روز بین المللی زن امروز یکشنبه طی محفلی با حضور صدها زن در ولایت بادغیس تجلیل به عمل آمد.
این محفل از سوی ریاست امور زنان ولایت بادغیس در فارم شگوفان شهر قلعه نو مرکز این ولایت برگزار گردید.
راحله نادری رئیس امور زنان ولایت بادغیس می گوید: از این روز در حالی تجلیل به عمل می‌آورند که زنان در ولایت بادغیس همچنان با مشکلات و خشونت های فراوان دست و پنجه نرم می کنند.
بانو نادری می گوید که: در طی سال جاری به تعداد 40 قضیه خشونت علیه زنان را ثبت نموده اند که بیشتر این آمار خشونت های مرگبار و از نوع قتل بوده است.
وی با ابراز نگرانی از این وضعیت، تاکید می کند که تمام تلاش های انجام شده از سوی اداره آنان در پیوند به کاهش خشونت ها در برابر زنان در این ولایت بی نتیجه بوده است.
در همین حال عبدالغفور ملکزی والی ولایت بادغیس جایگاه زنان را در پروسه صلح و آبادی افغانستان پر رنگ دانسته و از بانوان خواست تا پیام آوران صلح و عزت افغانستان باشند.
ملکزی اضافه نمود که؛ هدف تجلیل از هشت مارچ بر آورده ساختن آرزوها، خواست ها و حقوق زنان است، چنانکه در جریان ۱۸ سال گذشته زنان افغان بیشترین قربانی را دادند.
روز بین المللی زن در بادغیس در حالی تجلیل می شود که هم اکنون؛ بد دادن، ازدواج اجباری، ازدواج بدلی، مهریه های گزاف، خشونت های خانواده گی، ازدواج های زیر سن و ده ها مشکل دیگر دست به گریبان زنان این ولایت است.

خبر : عصمت سهیل
ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.