صدها دانشجو موسسه تحصیلات عالی بادغیس، فراغت شان جشن گرفتند

صدها تن از دانشجویان موسسه تحصیلات عالی ولایت بادغیس، در سایه ترس از بی سرنوشت‌ی فراغت شان را جشن گرفتند.

مسوولان موسسه تحصیلات عالی ولایت بادغیس می‌گویند: 254 دانشجو بشمول 33 بانو در سال تحصیلی 1398 خورشیدی از این موسسه فارغ شدند.

پوهنیار عبدالمومین عظیمی معاون علمی موسسه تحصیلات عالی ولایت بادغیس می گوید: این دانشجویان از دانشکده های اقتصاد، تعلیم و تربیه و زراعت این موسسه فارغ گردیدند.

آقای عظیمی گفت: با این دور فراغت؛ تعداد دوره های فارغ شده دانشکده زراعت به هشت، دانشکده تعلیم و تربیه به شش و دانشکده اقتصاد به پنجمین دور می رسد.

وی ابراز امیدواری می‌کند که: دانشجویان فارغ شده از موسسه تحصیلات عالی بادغیس به ادارات و نهادهای محلی جذب و زمینه کاری به آنان فراهم گردد.

در همین حال شماری از دانشجویان فارغ شده از موسسه تحصیلات عالی ولایت بادغیس که فراغت شان را جشن گرفته اند، از دولت انتظار دارند تا برای شان زمینه کار را فراهم نماید.

آنان می گویند: با توجه به مشکلات موجود در برابر دانشجویان اکنون نیاز است تا دولت امتیاز های خاص را بخاطر جذب دانش آموخته‌گان در اداره ها و نهاد های محلی در نظر گیرند.

پیش از این دانش آموخته گان دانشگاه ها و موسسات تحصیلات عالی در بادغیس از نبود فرصت های کاری شکایت داشته اند.

موسسه تحصیلات عالی ولایت بادغیس بخشی از دانشگاه ولایت هرات است، که در سال 1389 خورشیدی با تاسیس دانشکده زراعت به فعالیت های علمی و آکادمیک آغاز نمود.

براساس گفته های مسئولان موسسه تحصیلات عالی ولایت بادغیس، از بدو تاسیس این موسسه تاحال 992 دانشجو به شمول 112 بانو به درجه لیسانس فارغ شده اند.

در حال حاضر 1091 دانشجو دختر و پسر در سه دانشکده این موسسه مصروف تحصیل هستند.

 

خبر: حبیب فوزی

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.